Belgische marktplaats Storesquare trekt naar Nederland
Sinds de oprichting nog geen twee jaar geleden kon Storesquare al een duizendtal handelaars aantrekken die samen meer dan 200.000 producten aanbieden. Op zes maanden tijd verdrievoudigde het platform zijn omzet, met een gemiddelde groei van maar liefst 30 procent. Om die groei te bestendigen kondigt Storesquare nu enkele ambitieuze veranderingen aan.
Op naar Nederland
Onder andere bereidt Storesquare zich voor om de grens over te steken. De online marktplaats zoekt volgend jaar ook in Nederland toegankelijk te zijn. Concreet staat de introductie gepland voor begin 2018, geeft directeur Stefan Seghers mee in een statement. ‘Wordt vervolgd dus.’
Nu al lokt de online marktplaats zo’n 500.000 bezoekers per maand. Tegen december 2017 moeten dat er een miljoen zijn, en de trek naar Nederland belooft dat doelpubliek verder te vergroten.
Nieuw design
Daarnaast is het platform in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe ‘look en feel’ moet het karakter van Storesquare in de kijker zetten. Er werd gemikt op een eigentijds design, dat de persoonlijke ‘human to human’-aanpak van de online marktplaats belichaamt en de handelaar op de voorgrond plaatst. De missie van Storesquare is om ‘het authentieke karakter van de lokale handelaar online over te brengen’, verklaart Seghers. ‘Wij zijn naast een e-commerceplatform ook een zichtbaarheidsplatform dat de consument via de digitale weg met het unieke assortiment in aanraking wil brengen om hen vervolgens lokaal te doen kopen. De fysieke winkelpunten worden expliciet als troef uitgespeeld.’
Vergelijk hieronder het nieuwe en oude design zelf.
Het nieuwe design: