Carrefour wil concurreren met bol.com
Tot nu toe verkoopt Carrefour alleen een eigen selectie van producten online, maar daar moet verandering in komen, weet De Tijd. Binnenkort nodigt de Belgische tak van Carrefour externe handelaars uit om hun producten aan te bieden in de Carrefour-webshop. De supermarktketen zet daarmee de eerste stappen naar een open online marktplaats.
Voordelen
Op het platform zijn zowel de producten van grote merken als van kleine handelaars welkom. Carrefour hoopt hen te kunnen verleiden met een resem voordelen. De mogelijkheid om een groter publiek te bereiken, en het gebruik van Carrefours bestaande netwerk van fysieke winkels en afhaalpunten bijvoorbeeld. ‘Daar kunnen mensen, die overdag niet thuis zijn om pakjes te ontvangen, hun online bestelde product afhalen,’ klinkt het.
Het is nog niet beslist wanneer de online marktplaats de deuren opent voor derden. ‘Wanneer de marktplaats er komt, is nog niet duidelijk maar we willen er zo snel mogelijk mee beginnen,’ aldus woordvoerder Baptiste Van Outryve. Hij liet weten dat er op dit moment nog gezocht wordt naar een marktplaatsdirecteur om een strategie te bepalen.
Online marktplaatsen
Met de nieuwe ambitie komt Carrefour in het vaarwater van bol.com en – op een grotere schaal – Amazon. Beide spelers kiezen al jaren voor een hybride aanpak voor het verkopen van eigen producten en het aanbieden van een online platform voor externe partijen. In België vinden we online marktplaats Storesquare, dat zich richt op lokale handelaars en onlangs bekendmaakte naar Nederland te trekken.
https://www.twinkle.be/nieuws/168636/klanten-overrompelen-carrefour-online-kortingsflater/