Amazon onthult eigen modemerk ‘Find’
Amazon start in Europa met een eigen modemerk. Het label werd ‘Find’ genoemd, en richt zich op zowel mannen als vrouwen. Om te beginnen wordt een herfstcollectie van acht outfits voorgesteld die elke week moet aandikken met nieuwe stukken. De kledij wordt verkocht op Amazons platformen Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Met het nieuwe merk richt Amazon het vizier nogmaals op de winkelstraat. De online marktplaats staat bij velen immers bekend als een handige manier om online te shoppen, maar dan wel voor alledaagse gebruiksobjecten: boeken, elektronica, speelgoed. In het modesegment is Amazon een veel minder voor de hand liggende naam. Met Find wil het daar verandering in brengen: het label betekent een eerste poging om zelf in de modesector te stappen, en te concurreren met andere fast-fashionketens, ook op het eigen platform.
Find is niet het eerste eigen merk dat Amazon aanbiedt: eerder werd ontdekt dat de Amerikaanse webgigant met meer producten aanwezig is op de eigen platformen dan eerst gedacht. De online speler heeft tot 19 merken heimelijk onder de eigen vleugel zitten – iets waar handelaars op het platform niet opgezet mee zijn.