Colruyt rolt online bestelmodus uit naar app
De Collect&Go-functie van Colruyt vind je voortaan ook in de algemene MyColruyt-app. Zo kunnen klanten ook langs die weg online boodschappen bestellen en afhalen in de winkel, iets dat voorheen enkel kon via de website en de dedicated Collect&Go-app.
De integratie kwam er op vraag van de klant, bevestigt directeur marketing Guy Elewaut. ‘Sinds de lancering vorig jaar hebben we heel wat nuttige feedback ontvangen van onze klanten. Een duidelijke en directe link tussen MyColruyt en Collect&Go kwam daarbij geregeld naar boven.’
Boodschappenroute
Naast de integratie van Collect&Go, voegt Colruyt nog andere vernieuwingen toe aan de app. Wanneer klanten een boodschappenlijstje opstellen in de app, worden de producten op het lijstje nu ook gesorteerd op de locatie in de winkel. Dat betekent dat je elk product in de juiste volgorde tegenkomt op de normale winkelroute. ‘Zo gaat het boodschappen doen nog efficiënter en sneller vooruit, en zijn ze zeker dat alles netjes in hun winkelkar ligt als ze aan de kassa’s komen,’ aldus Elewaut.
De nieuwe functie werd begin juli uitgerold en is nu beschikbaar in ruim 150 Colruyt-filialen.
Uitbreiding
In de toekomst plant Colruyt om hun mobiele app verder uit te breiden. Bijvoorbeeld worden er nieuwe zoekfilters geïntroduceerd, en worden de MyColruyt-app en de onlangs gelanceerde Xtra-app – de mobiele klantenkaart voor alle ketens van Colruyt Group – beter op elkaar afgestemd.