Nieuws, slider

Leen Bakker voor de rechter door verkeerde onlineprijs

Een verkeerde geprijsde hoogslaper op zijn website breekt Leen Bakker zuur op. Het bedrijf moet zich voor de rechter komen verantwoorden voor het niet leveren van het product.

Een verkeerd geprijsd product op de website kost Leen Bakker 10 miljoen euro als het bedrijf aan de geplaatste orders moet voldoen. Dat stelde de organisatie tijdens een rechtzaak aangespannen door kopers die hun aangekochte hoogslaper willen zien.

1.200 eisers

Het begon allemaal op 29 juli van dit jaar, toen Leen Bakker een hoogslaper van het merk Hoppekids plots voor 24,95 euro op zijn website aanbood in plaats van richtprijs 319 euro. Het gevolg van een systeemfout, volgens het bedrijf. Vooraleer Leen Bakker het probleem echter recht kon trekken, waren er 60.000 orders geplaatst aan de gereduceerde prijs.

1.200 mensen dagen het bedrijf nu voor de rechter omdat ze hun hoogslaper voor de prijs willen krijgen waarmee hij tijdelijk was geafficheerd. Ze worden door advocaat Chizki Loonstein gerepresenteerd, die een kort geding in Nederland heeft aangespannen om Leen Bakker te dwingen de bedden te leveren. Loonstein argumenteert dat de sterk verminderde prijs van het bed geen fout was, maar een bewuste verkoopstactiek van Leen Bakker. Nadat het bedrijf merkte dat te veel mensen erop sprongen, zou het zijn staart hebben ingetrokken.

Moet een bedrijf een online prijsfout nakomen? Op basis van eerdere gerechtelijke beslissingen kan Leen Bakker ervan uitgaan dat het de bedden niet aan 24,95 euro zal moeten ophoesten. Bij een gelijkaardig geval met postorderbedrijf Otto oordeelde de rechter in het voordeel van het bedrijf.

businessleen bakkernieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken