Colruyt lanceert website die helpt bij voedingskeuze
Met een nieuw digitaal platform wil supermarkt Colruyt het gemakkelijker maken voor zijn klanten om de juiste informatie over voedingsproducten te vinden. Via de webtool ‘Productzoeker‘ kunnen gebruikers voor elk product alle mogelijk informatie ophalen over samenstelling, voedingswaarde en allergenen. Ook voor bereiding en bewaring kan men de website raadplegen.
Betrouwbare informatie
“We leven in complexe tijden met een overaanbod aan informatie, wat vaak voor onzekerheid en verwarring zorgt. Tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die bewust willen of moeten eten, uit noodzaak, voor hun eigen welzijn of voor een betere wereld. Daarom willen we de consument via dit platform vlotter toegang geven tot transparante en betrouwbare productinformatie”, verklaart Frans Colruyt, COO bij Colruyt Groep in de persaankondiging.
De website concentreert zich op de huisproducten van de supermarktketen. Dat heeft niet alleen een commercieel oogmerk, het bedrijf heeft zo ook alle garanties dat de informatie die het verstrekt correct is. Bovendien stelt Colruyt dat het verder gaat in zijn informering dan wat momenteel wettelijk verplicht is.
Dieetdatabank
Gebruikers kunnen producten zoeken op basis van ingrediënten, benamingen, trefwoorden en de barcode. De website laat het filteren op 14 verschillende allergenen toe, van melk en schaaldieren tot noten en sesam. Colruyt wil in de toekomst ook het zoeken voor vegetariërs en veganisten vereenvoudigen op de website.
Het platform is een aanvulling op de twee apps die Colruyt al beschikbaar stelt, MyColruyt en SmartWithFood. ““Waar MyColruyt eerder een ‘shopping buddy’ is, focust SmartWithFood zich op de product-info ‘on-the-spot’. Productzoeker is dan eerder de nog grotere, algemene database die klanten kunnen raadplegen, voordat ze bijvoorbeeld aan hun boodschappen willen beginnen,” legt Frank Colruyt uit.