Facebook Stories komt naar bedrijfspagina's
Facebook zet alles op alles om zijn Stories populairder te maken. Omdat de functie maar niet van de grond gaat, kan je sinds vorige week rechtstreeks op Instagram beide Stories beheren. Nu wil de sociale media-reus ook zijn zakelijke doelpubliek op zijn wenken bedienen. De functie zal in de komende maanden beschikbaar worden voor alle pagina’s, zoals van acteurs, ngo’s en bedrijven. Dat zei Facebook tegenover TechCrunch.
[related_article id=”172730″]
Facebook denkt dat er wel animo is voor een soort Snapchat voor de zakelijke markt. Op Instagram zag Zuckerberg hoe snel gebruikers de Stories van publieke figuren en bedrijven hebben omarmd. Het bedrijf verwacht dat er op Facebook Stories onder meer beelden van achter de schermen kunnen verschijnen.
Volg je een pagina, dan zal je nu in het Stories-venstertje de avonturen van je favoriete atleten en bedrijven kunnen volgen. Beheer je een pagina en lijkt het je wel interessant om een Story aan te maken, dan kan dat met de ‘Maak Story’-knop die je op je pagina zal terugvinden.
Instagram achterna
In maart werden Stories toegevoegd in de Facebook-app. Stories zijn beelden die je 24 uur kan delen met je vrienden, naar het voorbeeld van Snapchat. Op Instagram is de functie immens populair: volgens moederbedrijf Facebook wordt de optie door 250 miljoen mensen dagelijks gebruikt. Facebook wou dat kunstje nog eens overdoen, maar op het blauwe platform blijkt de functie niet aan te slaan. Daarom wil de technologiereus daar een stokje voor steken. Hoeveel mensen dagelijks gebruikmaken van Facebook Stories, is niet bekend.