Nieuws

Deze slimme showroom weet welke keuken je wilt

Limburgse keukengroep Deaplus opent een digitale showroom uitgerust met de nieuwste snufjes. Dankzij slimme sensoren kan de toonzaal zich aanpassen aan je smaak.

“In deze toonzaal wordt voor de eerste keer het beste van de online en offline wereld met elkaar gecombineerd,” stelt Alwin Put, marketing manager van Deaplus. Het bedrijf stelt vandaag de deuren open van een ongewone showroom in Hasselt. De toonzaal voor keukens is uitgerust met een set van onzichtbare sensoren.

Totaalbeeld

De technologie is er geplaatst om meer en specifiekere data te verzamelen over de voorkeuren van klanten. “Door middel van sensoren kunnen we bijvoorbeeld meten op welke plekken klanten langer stilstaan. Met andere woorden, welke keukens iemand langer bekijkt, of net niet. Dit geeft ons een totaalbeeld van de bezoekers,” zegt Put. Die informatie zal in eerste instantie dienen om de verkopers een beter beeld te geven van waar ze zich op moeten focussen.

Op termijn wil Deaplus de data ook inzetten om een persoonlijke ervaring aan te bieden aan klanten. De schermen die in de toonzaal staan zullen dan beelden tonen van producten die aansluiten bij de smaak van de klant. “Zo verdrink je niet in het aanbod van producten en stijlen. We zijn overtuigd dat deze technologie de toekomst wordt in point-of-sale communicatie.”

Privacy

Deaplus beklemtoont dat die informatievergaring met aandacht voor de privacy gebeurt. Je blijft als consument 100 procent anoniem, zo stelt het bedrijf. “Voor het verzamelen van data gebruiken we uitsluitend optische sensoren, geen camera’s. Dat betekent dat we nooit beelden van mensen maken, maar enkel werken met bulk data om inzichten te verwerven. Hoewel de nieuwe GDPR-regelgeving pas in mei volgend jaar van kracht is, beantwoordt de gebruikte technologie nu al aan deze strenge Europese voorschriften.De privacy van onze klanten is voor ons heilig.”

Deaplus werkte voor het concept van zijn voortuitstrevende showroom samen met Nurama, een start-up uit Limburg die zich toelegt op digitale marketing. Het digitale aspect is niet de enige manier waarop Deaplus zich hoopt te onderscheiden van de concurrentie. De toonzaal legt ook de nadruk op ambachtelijke productie en maatwerk door een werkatelier centraal te stellen in de ruimte. Verder moeten ook een bar en een ontdekkingswand de toonzaal van een trendy karakter voorzien.

businessdeaplusUX

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken