Nieuws

PostNL bezorgt 50.000 pakjes te laat

Deze week zal een deel online bestellingen te laat bezorgd worden. Reden is de vertraging die postdienst PostNL opliep door de enorme toename in pakjes.

PostNL heeft het druk. Nu de eindejaarsperiode aanbreekt, krijgt de postdienst te maken met een overvloed aan te bezorgen pakjes, en die krijgt het niet allemaal op tijd de deur uit. Ongeveer 50.000 pakketten worden met vertraging geleverd. Dat meldt RTLZ.

Zoals gewoonlijk zorgen de feestdagen voor een stijging van het aantal online bestellingen. Normaal bezorgt PostNL zo’n 575.000 pakketten per dag, maar dat aantal klom intussen op tot één miljoen. Daarom komt een aantal pakjes met vertraging aan: zo’n vijf procent van de pakketten die vandaag zouden moeten arriveren, valt pas morgen in de brievenbus.

Wat de precieze reden is van de vertraging, is niet bekend, zegt een woordvoerder van PostNL tegen RTLZ. Een mogelijke oorzaak is het succes van de campagnes rond Black Friday en Cyber Monday. Afgelopen weken boden verschillende webshops kortingen en andere deals aan om klanten te lokken, wat zich in meeste gevallen vertaalde in een toename aan sales. ‘Wij zien wel dat het effect heeft,’ bevestigt de woordvoerder.

Niet enkel PostNL, maar ook andere logistieke spelers steken een tandje bij om de eindejaarsperiode te overbruggen. DHL wilde eerder al vijfhonderd extra werkkrachten aannemen, en bpost ging op zoek naar 700 tijdelijke bezorgers.

businesseindejaarLogistiek en e-commercepostnl

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken