Bol.com laat je pakketje retourneren zonder iets te printen
In samenwerking met bpost lanceert bol.com vandaag de mogelijkheid in België. Het terugsturen van een pakketje zonder extra printwerk is in Nederland als sinds november 2017 beschikbaar bij de webshop, en komt nu ook naar onze contreien. Klanten zullen geen retourlabel meer moeten afdrukken en hoeven ook niet meer het terugzendadres op het pakket te schrijven.
In plaats van de papieren benodigheden zal bol.com klanten de optie aanbieden om met een digitale barcode te werken wanneer ze op de website melden dat ze iets terug willen sturen. Die digitale barcode kunnen ze op hun smartphone bij een loket van bpost laten scannen. De Bpost-medewerker neemt dan de verdere verwerking van het pakketje voor zich neemt en print het noodzakelijke label. “Bol.com verwacht hiermee de drempel om online te winkelen nog meer te verlagen en de groei van e-commerce verder te versnellen,” aldus het bedrijf. Bol.com geeft verder nog mee dat zijn retourpercentage de laatste jaren stabiel blijft en veel kleiner is dan bij de gemiddelde webwinkel.