Saturn lanceert eerste kassaloze winkel in Europa
De Saturn Express-winkel is gelegen in Innsbruck in Oostenrijk en biedt klanten het beste van online en offline winkelen. In de winkel hebben bezoekers de keuze uit een uitgebreid aanbod aan producten in de winkelrekken en kunnen zij, indien gewenst, overleggen met experten die aanwezig zijn in de winkel over mogelijke oplossingen voor problemen of om advies in te winnen.
Het voordeel van online shoppen is de uitgebreide keuzemogelijkheid aan betaalopties. Ook in de Saturn Express-winkel gebeurt de uiteindelijke aankoop online met een app en niet aan een kassa. Daardoor kan je als klant kiezen uit een weelde aan verschillende betaalopties. Onder meer Visa, PayPal, American Express en MasterCard zijn ondersteund.
Scan, Pay en Leave
Om die nieuwe winkelervaring mogelijk te maken, werd in samenwerking met de Britse startup MishiPay een app ontwikkeld. Het concept is eenvoudig: de app scant de barcode van een item, plaatst het product in een fysiek en virtueel winkelmandje en betaalt ervoor via kredietkaart of PayPal.
De ‘Scan, Pay and Leave’-technologie van MishiPay brengt het beste van de online winkelervaring en uitgebreide betaalmogelijkheden naar de fysieke winkel. “Het is een belangrijke stap voorwaarts in de verbetering van de klantervaring”, meldt het persbericht.
https://youtu.be/yIVQ4Dcbmno
Na het ontvangen van de betaling deactiveert de chip in de verpakking van de producten. Daardoor gaan de alarmen niet af als een klant de winkel verlaat.
Met MishiPay ervaren klanten de voordelen van eCommerce in de winkel, terwijl retailers een bron aan informatie tot hun beschikking hebben. Als verkoper weet je niet alleen wat klanten kopen, maar ook wat ze zouden willen kopen en waarom.