Zara experimenteert met augmented reality in etalages
De technologische push van Zara focust op augmented reality en maakt het mogelijk om klanten te tonen hoe modellen de voorgestelde kledingstukken dragen en combineren tot een geslaagde outfit. Het is een bron aan informatie die de winkelketen beschikbaar stelt voor consumenten en de winkelervaring verder digitaliseert.
Smartphone
Door je smartphone in de buurt van een sensor te houden in een van de winkels of voor de etalages, krijgen geïnteresseerde consumenten augmented reality beelden te zien van de outfits. Deze worden bovenop de realiteit geprojecteerd dankzij je smartphonecamera. Klanten krijgen ook de mogelijkheid om een kledingstuk onmiddellijk te kopen via de app.
Online bestellingen
Bovendien werkt Zara ook aan een gelijkaardig systeem waarbij online klanten andere interessante outfits voorgeschoteld krijgen op de pakketten van hun online bestellingen. Met een sensor op de verpakking kan de augmented reality-technologie modellen met andere kledingstukken tonen.
Zara probeert met de uitrol van augmented reality in de winkels een jonger publiek naar de winkellocaties te trekken. Vanaf 18 april is de technologie beschikbaar in 120 winkels wereldwijd.