Nieuws

Zara brengt collectie tot leven met Augmented Reality

Modeconcern Zara zet zijn nieuwe kledingcollectie in de kijker met een augmented reality-app die shoppers in de winkel kunnen gebruiken.

Op 12 april lanceert Zara zijn laatste nieuwe kledingcollectie. Het evenement brengt niet alleen een verse lading kleren naar de winkels, het modebedrijf zal ook nieuwe interacties mogelijk maken met behulp van een augmented reality-app: Zara AR. Deze zal te downloaden zijn op Android en iOS.

De app zal onder andere in de winkels van Zara gebruikt kunnen worden. Door het scannen van bepaalde opschriften in het gebouw, in de etalage, of op leveringsdozen van online bestellingen, zal de app virtuele modellen tonen die kleren van de nieuwe collectie dragen en hiermee voor je ogen flaneren. Je kan de interactieve opschriften herkennen aan het augmented reality-icoon – “AR” omkaderd met een vierkantje. Naast de AR-functie bevat de app ook de mogelijkheid om de kleding met enkele klikken te bestellen en af te rekenen.

Zara’s AR-campagne loopt twee weken en wordt wereldwijd uitgerold.

augmented realitybusinessmarketingtechzara

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken