Takeaway.com ziet orders met een derde stijgen
Zo’n 20,6 miljard afhaalverzoeken werden in het eerste kwartaal van 2018 door Takeaway.com verwerkt. Daarmee haalde het bedrijf 31 procent meer bestellingen binnen als het jaar daarvoor. Takeaway.com, het moederbedrijf van onder andere pizza.be en thuisbezorgd.nl, zet op verschillende markten een sterke groei neer.
In thuismarkt Nederland is het aantal bestellingen met 23 procent gestegen. Takeaway.com vestigt vooral de aandacht op de groei in Duitsland, waar het 32 procent meer verzoeken verwerkte in het eerste kwartaal van 2018. “Deze versnelde groei is een resultaat van onze continue investeringen en onze verbeterde marktpositie. Takeaway.com werkt nu samen met alle grote afhaalketens in Duitsland,” zegt Jitse Groen, CEO van het bedrijf.
Voor België zijn er geen aparte cijfers. Het land is ondergebracht in het onderdeel “andere leidende marktsegmenten”, waar de afhaalservice een groei van 40 procent optekent. Groen geeft geen voorspellingen over de financiële toekomst van het bedrijf, maar lost wel dat hij uitkijkt naar de aankomende lancering van een verbeterde versie van Food Tracker, een app waarmee je de reisweg van je afhaalmaaltijd in real time kan volgen. “Deze zal de gebruikerservaring significant verbeteren.”