Nieuws

Belg gaat steeds vaker op zoek naar online kortingen

Dat online shoppen de voorbije jaren erg populair geworden is, is een understatement. Zowat elke Belg die een beetje overweg kan met een computer koopt tegenwoordig wel eens iets online.

 

Het voorbije jaar 2017 werd de grens van maar liefst 10 miljard aankopen gepasseerd. In de eerste helft van 2017 gebruikten ongeveer 7,9 miljoen Belgen het internet om in totaal ongeveer 42 miljoen verschillende artikelen online te bestellen.

 

In totaal steeg de omzet van de e-commerce met maar liefst 10 procent. Dit geeft duidelijk aan dat mensen niet alleen vaker online shoppen, maar dat ze tijdens dat online shoppen ook een vaker een groter bedrag gaan uitgeven. Zo zouden we gemiddeld 118 euro spenderen wanneer we iets online bestellen.

 

Enorm groot aanbod van webshops

 

Een van de redenen waarom heel veel mensen steeds vaker het internet gebruiken om online te shoppen is omdat heel veel winkels ook merken dat online shoppen populairder wordt en ze dus besluiten om op hun beurt ook werk te maken en een webshop op te richten. Hierdoor wordt het voor consumenten mogelijk om bijna alles online te bestellen. Kleding, voeding, interieurartikelen, reizen, cosmetica, … Name it, the internet has got it.

 

Ook startups willen stukje van de taart

 

Online shoppen is tegenwoordig dus erg populair. Maar dat grote succes vertaalt zich niet alleen in een grotere omzet voor de winkels die online aanwezig zijn. Ook andere bedrijven zoals startups proberen een stukje mee te pikken van de lekkere taart die het online shoppen is. TagCity is een mooi voorbeeld van een succesvolle startup/website die opgericht is om in te spelen op de toenemende populariteit van het online shoppen.

 

De kortingscodewebsite werd opgericht door een jonge ondernemer die zag dat de Belgen massaal op zoek waren naar online kortingen. Op de website vind je een overzicht van alle actuele kortingen van meer dan 800 verschillende webshops. Ook vind je er exclusieve kortingscodes die je alleen op TagCity vindt en waarmee je nog goedkoper online kunt shoppen bij deelnemende webshops zoals MediaMarkt, ICI PARIS XL, Coolblue, …

 

Nog een voorbeeld van zo’n startup is FamilyCard. Net als de vorige website TagCity is ook FamilyCard bedoeld om consumenten te helpen om goedkoper online te shoppen. Dit is echter geen kortingscodewebsite, maar een cashbackwebsite. Wanneer je dus je gratis FamilyCard activeert en vervolgens online bestelt bij één van de deelnemende webshops zoals bijvoorbeeld MediaMarkt, dan krijg je een stuk van het bestelbedrag terugbetaald door FamilyCard.

 

Dat geld kun je opsparen en na verloop van tijd, wanneer je voldoende geld hebt staan op je online account, kun je het bedrag opvragen in de vorm van cash geld. Eigenlijk is FamilyCard de digitale vorm van de gekende klantenkaart.

businesskortingmarketing lenses

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken