Facebook komt met pop-up stores voor de feestdagen
De feestdagen komen eraan en dat is wereldwijd te merken, vooral in de winkelstraten en webshops. Overal zie je promoties en kortingen zodat je zeker genoeg keuze aan betaalbare cadeaus hebt. Ook Facebook wil blijkbaar meespelen in dit grote feestdagenspel en pakt uit met enkele pop-up stores in de VS.
Voor wie een eindejaarsreis gepland heeft of gaat plannen naar de VS, is het dus een aanrader om eens te gaan kijken bij warenhuisketen Macy’s. Vanaf vandaag tot en met begin februari zijn de 9 Facebook pop-up stores geopend in verschillende Macy’s in de VS. De tijdelijke winkels zullen zich verder bevinden in de warenhuizen van Macy’s in New York City, Pittsburgh, Atlanta, Fort Lauderdale, San Antonio, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco en Seattle.
Het doel van het bedrijf is 100 van de meest geliefde kleine bedrijven en digital-native merken op Facebook en Instagram aan de man te brengen in echte winkels. We hebben het hier nog steeds over Facebook, dus natuurlijk zijn er ook enkele bekendere merken te vinden in de winkels. Op deze manier wil Facebook andere bedrijven helpen verbinden met nieuwe klanten om zo hun netwerk te kunnen vergroten.
Minder bekende merken die terug te vinden zijn in de winkels zijn o.a. Love Your Melon, een kledingmerk dat zich inzet voor kanker bij kinderen, en Two Blind Brothers, een kledingproducent die al zijn winst doneert aan onderzoek naar blindheid.
Tot slot is het nog niet zeker of de gloednieuwe smart speaker van het bedrijf, Facebook Portal, ook een verschijning zal maken in de pop-up stores. Het is daarentegen wel mogelijk dat de winkels een soort van test zijn waarmee Facebook aftast hoeveel mensen het kan aantrekken naar fysieke winkels. Vergelijk het een beetje met Lays dat “exclusieve en tijdelijke” smaken uittest, waarna de populairste plots niet meer zo tijdelijk worden. De kans bestaat dus dat er volgend jaar ook (plannen voor) permanente winkels zullen verschijnen.