Nieuws

Amazon breidt Find modelabel uit met cosmetica

Amazon voegt cosmeticaproducten toe aan eigen kledinglabel Find. Zo hoopt de e-commercegigant nieuwe consumenten aan te trekken.

In 2017 introduceerde Amazon zijn Amazon Find modelabel aan de wereld om zo te kunnen concurreren met online retailers als Zalando. Op woensdag lanceerde de e-commercegigant hierop een uitbreiding door een Find cosmeticalijn te introduceren.

De nieuwe cosmeticalijn bevat alle soorten make-up, van lipstick tot highlighter, eyeliner en nagelverzorging. Mogelijk wil Amazon zo het gat dichten tussen zijn verschillende productcategorieën. Momenteel is er immers een zeer lage barrière om via Amazon een boek te bestellen of een kookpot, maar voor kleding is de website nog steeds niet de eerste keuze. Make-up is echter wel een populaire aangelegenheid omdat het niet gaat om een product dat gepast en eventueel teruggestuurd moet worden. Consumenten die nu bij Find terechtkomen in hun zoektocht voor make-up, zullen bij een positieve ervaring sneller geneigd zijn om ook eens een Find kledingsproduct te proberen en zo gaat de bal dan aan het rollen, weg van de Zalando’s en Zara’s in de wereld.

Het gaat om relatief goedkope producten die via Prime de volgende dag al geleverd worden. Opvallend is dat je ook kan kiezen voor de optie “abonneren en besparen” waarmee je om de X aantal maanden het product automatisch opnieuw kan laten leveren. Zo spaar je tot 15% uit op je bestelling. Een andere manier waarop Amazon klanten aan zich bindt.

amazonbusinesscosmeticadigital commerceFindkleding

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken