Pakje retourneren? PostNL neemt het ineens mee
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker in een maatschappij zoals de onze, waarin voor de kleinste aankoop een enorm logistiek proces op gang komt. Je pakketje moet geleverd worden en als het niet goed is dan moet het ook nog een terug. Met deze laatste stap wil PostNL nu komaf maken door zelf de retouren op te halen bij zijn klanten. Tenminste, als ze op hetzelfde moment ook eens pakje bij je moeten bezorgen.
Voor de consument is het alvast een positieve evolutie en ook het milieu is er goed mee, omdat veel mensen al snel de auto nemen om een retour naar het postpunt te doen. Een paar schoenen of een waterkoker meenemen op de fiets is immers niet al te handig.
“PostNL is zich sterk bewust van de impact die het op de wereld om zich heen heeft en kan hebben. Het verduurzamen van vervoersbewegingen is daarom een belangrijk onderdeel van de duurzaamheidsstrategie.” Laat PostNL weten in de aankondiging op hun website.
Bestel je maar heel zelden iets online, dan is de dienst voor jou misschien niet zo handig, maar als je gemiddeld enkele keren per week een pakje ontvangt, dan spaar je zo toch wat tijd uit. Extra moeite is het trouwens niet voor de gebruiker, je moet gewoon je postpakket voorzien van een retourlabel zoals je dat anders ook zou doen. Is er geen retourlabel meegeleverd, dan kan je dat zelf aanmaken via de PostNL website of app. Om er zeker van te zijn dat je pakket de juiste afmetingen heeft, kan je eveneens de website raadplegen.