Nieuws

Nieuwe advertenties verschijnen weldra in Google Afbeeldingen

Beelden zeggen meer dan woorden en dat dacht ook Google. Het lanceert een nieuwe vorm van visuele advertenties die consumenten moeten inspireren.

Weldra zal je ook op Google afbeeldingen advertenties zien verschijnen voor je favoriete producten via zogenaamde shoppable ads. Deze toevoeging komt er nadat uit onderzoek van Google bleek dat steeds meer mensen die online shoppen op zoek gaan naar afbeeldingen van een product alvorens het aan te schaffen.

Genoeg reden voor Google dus om extra functionaliteit te voorzien voor adverteerders. Shopping ads zullen hen helpen om de consument te bereiken op het moment dat ze nood hebben aan visuele inspiratie. De manier waarop het werkt is zeer eenvoudig. Adverteerders kiezen een afbeelding en kunnen daarop producten taggen. Als consument kan je vervolgens op het prijskaartje klikken dat aan de afbeelding wordt toegevoegd om zo meer informatie over de producten en hun prijs te weten te komen.

Shoppable Image Ads

Deze nieuwe functie wordt momenteel getest in samenwerking met een beperkt aantal retailers en ze worden slechts getoond aan een klein percentage bezoekers. Het gaat dan over zoekopdrachten zoals “abstracte kunst”, “ontwerpen voor je thuiskantoor” of “tegels voor in de douche”.

Google is alvast overtuigd van het voordeel hiervan voor adverteerders. Het zette bij de aankondiging nog eens extra in de verf dat de Showcase Shopping advertenties die het bedrijf een tijdje geleden introduceerde een enorm succes zijn bij duizenden merken uit meer dan 17 landen. Showcase Shopping ads zijn eveneens visuele advertenties, maar dan zonder prijskaartjes en extra informatie.

Google Afbeeldingen nieuw

businessdigital commercegoogleGoogle afbeeldingenshopping

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken