Belfius laat je facturen elektronisch invullen
Wie bij Belfius is aangesloten en regelmatig online bankiert, mag zich gelukkig prijzen. De bank heeft nu een aantal features geïntroduceerd in de app die je leven danig vergemakkelijken.
Steeds meer ondernemingen sturen hun facturen rechtstreeks door via mail. Het invullen van die facturen kan echter heel wat tijd in beslag nemen. Het invullen van de begunstigde, het bedrag, de mededeling en het rekeningnummer is bij Belfius echter verleden tijd. Met Scan & Pay kan je namelijk facturen vanaf nu via de app inscannen. De Belfius-app vult daarop de nodige gegevens in. Daarna moet jij enkel nog je akkoord geven om de factuur te betalen.
De nieuwe feature heeft een aantal belangrijke voordelen; zoals het feit dar er weinig gevaar meer bestaat voor een foutieve overschrijving. Het belangrijkste voordeel is echter de tijd die je wint; geen rekeningnummer of gestructureerde mededeling invullen zal voor vele gebruikers een verademing zijn.
Maar ook het aanbod van niet-bancaire diensten wordt uitgebreid bij Belfius. In april wordt het namelijk mogelijk om via een smartphone dienstencheques van Sodexo te bestellen en je Sodexo-saldo te raadplegen. De Belgische bank sluit echter heel wat andere partnerships. Zo kan je in de Belfius Mobile-app meteen ook tickets bestellen voor de Brussels Art Fair. Belfius wil dat aanbod de komende maanden nog aanvullen met nieuwe partnerships met De Lijn en de NMBS. Zo kan je rechtstreeks tickets aankopen zonder daarvoor naar een fysiek loket te moeten gaan.
Daarnaast kan je vanaf nu ook instantbetalingen verrichten met de app, en kan je een vriend makkelijk terugbetalen door gewoon zijn bankkaart in te scannen en het vereiste bedrag in te vullen.