Bol.com biedt samen met Kobo luisterboeken en -abonnementen aan

Na hun stempel te hebben gedrukt op de Belgische en Nederlandse boekenmarkt, nemen Bol.com en Rakuten Kobo de volgende stap. Ze bieden nu ook luisterboeken aan via het e-commerceplatform.

Vanaf vandaag biedt Bol.com in samenwerking met Rakuten Kobo ook luisterboeken aan op het e-commerceplatform. Klanten kunnen kiezen uit meer dan 20.000 audiotitels, waaronder 2.500 Nederlandstalige titels. Alle luisterboeken kunnen via de webwinkel individueel gekocht worden of als onderdeel van twee nieuwe Kobo Plus-abonnementopties.

Deze toevoeging aan het assortiment van Bol.com is het resultaat van een jarenlange samenwerking tussen de webwinkel en het Canadese Kobo, wat op zijn beurt onderdeel is van het Japanse Rakuten. Beide bedrijven werken al sinds 2014 samen en drukten sindsdien hun stempel op de Belgische en Nederlandse boekenmarkt. Abonnementendienst Kobo Plus verscheen in 2017 en nu wordt daar een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd.

Boekenliefhebbers kunnen luisterboeken uit elk genre kiezen, bijvoorbeeld de bestsellers ‘Mijn Verhaal’ van Michelle Obama, ‘De dag van de doden’ van Nicci French en ‘De hemel verslinden’ van Paolo Giordano. Vlaamse auterus die we tot hiertoe zien verschijnen zijn Dimitri Verhulst met ‘Godverdomse dagen op een godverdomse Bol’ en ‘Mevrouw Verona daalt de heuvel af’. Verhulst sprak overigens sommige van zijn e-books zelf in. Maar ook Bart Moeyaert, met o.a. ‘Het is de Liefde die we niet begrijpen’, Stefan Hertmans’ ‘Oorlog en Terpentijn’ en vele andere titels zijn vanaf nu beschikbaar als luisterboek.

Daarnaast bevat het aanbod luisterboeken ook exclusieve content, de Kobo Originals. In dit aanbod zitten onder andere de gesproken versies van de Heerlijk Stout-serie van de Amerikaanse bestsellerauteur Kendall Ryan. De nieuwste Kobo Original is de detective De Kriminalist, een audiodrama dat zich afspeelt in het Amsterdam van de jaren 1920.

Boeken zijn heel persoonlijk. Mensen consumeren meer verhalen dan ooit, op verschillende manieren,” zegt Annet Scheermeijer, Director Boeken van Bol.com. “Bij bol.com willen we lezen stimuleren door het zo makkelijk mogelijk maken: de ene keer door dat ene mooie boek bij je thuis te bezorgen en de andere keer door het faciliteren van een e-book op je lees-device. Met luisterboeken bieden we de lezer nu nóg meer momenten om van een boek te genieten. Als je je handen en ogen vrij moet hebben, kun je met luisterboeken nog steeds genieten van onbeperkt boekenplezier.”

Ook Pieter Swinkels, Chief Content Officer bij Rakuten Kobo kijkt vol enthousiasme uit naar de lancering. “Iedereen die van lezen houdt heeft altijd meer boeken dan tijd. Luisterboeken geven onze lezers de mogelijkheid om meerdere dingen tegelijkertijd te doen. Door verhalen te luisteren kun je op twee plaatsen tegelijk zijn, waar je ook bent, met welk verhaal je ook wil. Zo verken je bijvoorbeeld de melkweg tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer of los je een misdaad op tijdens het afwassen. Met Kobo Originals brengen we bovendien exclusieve content aan onze lezer, fantastische verhalen die ze nergens anders vinden.

Met de lancering van de luisterboeken krijgt Kobo er twee nieuwe abonnementsformules bij. De huidige formule van 9,99 euro per maand voor Kobo Plus wordt Kobo Plus Lezen, maar blijft verder hetzelfde. Nieuw is Kobo Plus Luisteren, dat aan een introductieprijs van 8,99 euro per maand wordt gelanceerd. Vanaf 1 september zal de prijs stijgen naar 9,99 euro per maand. Wie echter wil lezen én luisteren, doet er voordeel aan om voor Kobo Plus Lezen & Luisteren te opteren, voor de voordelige prijs van 12,99 euro per maand. Luisteren naar je ebooks doe je via de Bol.com Kobo-app. Alle details kan je raadplegen op de Kobo-pagina van Bol.com.

audiobookbol.combusinessereaderontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken