Nieuws

Ethias lanceert Ethihub.be: ‘digitale vitrine voor innovatie’

Om innovatie alle kansen te geven heeft Ethias “Ethihub” in het leven geroepen vanuit de 5.000 talenten die binnen de Ethias Groep aanwezig zijn.

Ethihub.be is de motor van het innovatiebeleid van de verzekeraar. Een motor die inmiddels al een hele tijd op volle toeren draait. Met haar nieuwe website Ethihub.be wil Ethias haar knowhow delen in de vorm van nieuwe diensten die beantwoorden aan de behoeften van de klant, en wil ze co-creatie bevorderen, steeds met het oog op maatschappelijke vooruitgang.

Beyond Insurance

Met een businessmodel dat gericht is op klantnabijheid heeft Ethias altijd de voorkeur gegeven aan een oplossingsgerichte aanpak. Verzekeringen moeten volgens haar zorgen voor gemoedsrust voor burgers, collectiviteiten en ondernemingen tijdens hun activiteiten. Klanten willen weten dat voor hen wordt gezorgd op momenten dat het fout gaat. Of het nu gaat om de online verdeling van haar producten, de implementatie van chatbots, multimodale oplossingen of een geavanceerde preventieaanpak, Ethias is altijd een voorloper geweest in het zoeken naar oplossingen.

Real-life ideeënlabo

Met Ethihub gaat de verzekeraar nog een stap verder. De positieve ervaring rond de lancering van Flora (een 100% digitale huurdersverzekering, van de inschrijving tot de schadeaangifte) heeft geleid tot het oprichten van deze onafhankelijk handelende entiteit die zich uitsluitend bezighoudt met innovatie en met de vraag: hoe zou een verzekering er idealiter uitzien om te beantwoorden aan wat de maatschappij echt nodig heeft? De focus ligt hierbij op de thema’s mobiliteit, gezondheid en woning. De kernorganisatie van Ethi’Hub voert voor elk knelpunt een marktanalyse uit en beslist of ze intern een oplossing zullen uitwerken of ervoor willen samenwerken met een externe partner.

“Dit is een nieuwe werkwijze die optimaal gebruikt maakt van onze troeven”

Nicolas Dumazy, Chief Strategy & Data Officer Ethias

Steeds uitvoerig getest

Ethihub durft alles in vraag te stellen. Door middel van ‘proofs of concept’ worden de innovatieve diensten eerst grondig getest. Dit gebeurt niet op een klassieke manier, maar in de vorm van evolutieve, technologische modules met korte, flexibele ontwikkelcycli die snelle aanpassingen mogelijk maken. Pas als de oplossing aan alle voorwaarden voldoet – zowel technisch als juridisch en qua gebruiksvriendelijkheid – kan die worden uitgerold naar het grote publiek.  

Ethihub.be: de nieuwe website die fungeert als vitrine

Op https://ethihub.be/nl/, de website die Ethias vandaag lanceert, vindt men een duidelijk overzicht van alle innovatieve diensten die Ethias al ontwikkeld heeft. Oplossingen die in eigen huis gecreëerd zijn, de gebruikte technologieën, partners die meegenomen werden in het avontuur … Het achterliggende doel is om technische knowhow te delen in de vorm van nieuwe diensten die beantwoorden aan de behoeften van de klant en om co-creatie te bevorderen, dit steeds met het oog op maatschappelijke vooruitgang.

businessethiasinnovatie

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken