Ray-Ban Stories-brillen van Meta vergaren stof
The Wall Street Journal kon een intern document inkijken, waarin Meta communiceerde dat minder dan een tiende van de verkochte Ray-Ban Stories-brillen ook vandaag nog in gebruik is. Ray-Ban verkocht sinds de lancering in september vorig jaar en februari 2023 (toen Meta het rapport opstelde) zo’n 300.000 Stories-brillen. Ook toen lag het aantal actieve gebruikers laag. Dat lag naar verluidt aan technische problemen, zoals een gebrekkige connectiviteit en beperkte batterijduur.
Ray-Ban Stories-dev maakte zwaar verlies
De mixedrealitybrillen van Meta lijken vooralsnog geen succes. Reality Labs, de ontwikkelaar van de socialmediareus, boekte in de eerste helft van 2023 een verlies van 8 miljoen dollar. Ondanks de negatieve cijfers is Meta toch van plan om een nieuwe generatie van de Ray-Ban Stories op de markt te brengen, dit najaar of in de lente van 2024. Er zou naar verluidt een oplossing gevonden zijn voor de teleurstellende batterijduur en ook de camera’s kregen een kwaliteitsinjectie. Bovendien zou het aanbod groter zijn dan de drie modellen van de eerste generatie.
De huidige brillen kosten 299 dollar. Het is niet duidelijk of de nieuwe Ray-Ban Stories (veel) duurder zullen zijn. Vermoedelijk hangt aan sterkere hardware wel een iets groter prijskaartje.