Nieuws

Nothing doorbreekt kaap van 2 miljoen verkopen

Nothing
© Nothing
Nothing heeft reeds meer dan 2 miljoen producten verkocht. Dat laat de Britse technologiefabrikant maandag weten in een persbericht.

Exacte verkoopaantallen van Nothing-producten worden niet genoemd. Geweten is dat de Nothing Ear (1) het bedrijf geen windeieren heeft gelegd. Verleden jaar bleken de oortjes nog goed voor zo’n 600.000 verkopen. Dat vertelde het bedrijf bij het passeren van 1 miljoen verkopen. De Phone (1) bleek toen goed voor 500.000 kopers. Of de Ear (2), Ear (Stick) en Phone (2) eveneens succesvolle tijden opleveren, laat het bedrijf vooralsnog in het midden. Duidelijk is wel dat het bedrijf begonnen is aan een flinke uitdijing.

Voor het behalen van één miljoen verkopen, moest Nothing bijna 1,5 jaar lang producten verkopen. De termijn tussen de één en twee miljoen bedroeg nog geen jaar. Volgens de CEO van Nothing, Carl Pei, bewijst de groei “dat er reële vraag is naar een uitdager in de consumententechnologie-industrie”. Pei is er verder van overtuigd dat Nothing werkelijk iets onderscheidends te bieden heeft.

Speciale ontwerpen

Die factor keert met name terug in het onderscheidende productontwerp. Op de Phone-modellen vind je steevast het Glyph-ontwerp met een ‘doorzichtige achterkant’. Met dat ontwerp hoopt de Britse fabrikant kopers weg te trekken bij merken met twaalf-in-een-dozijn ontwerp. Aanvullend zet het in op een scherp prijskaartje. De high-end Phone (2) kost bijvoorbeeld 699 euro, maar evenaart op hardwarevlak toestellen die eerder 800 tot 900 euro kosten.

Aandachtstrekker: Carl Pei

Dat zien we ook terug bij de audioproducten. De Ear (2)’s kosten 149 euro. Vergelijk je dit met high-end opties van Samsung en Apple, dan is Nothing weeral een van de goedkoopste opties. Waar het merk ten slotte geen windeieren legt is de populariteit van zijn CEO. Carl Pei is geen onbekende als het op smartphones aankomt, als ex-CEO en co-founder van OnePlus.

Veel productstrategieën die ooit bij de Chinese fabrikant werden toegepast, maakten hun overstap naar Nothing. Zo houdt de fabrikant van teasers én hecht het veel belang aan zijn community.

Carl PeimobielNothingNothing Phone (2)

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken