Nieuws

Sonos stelt twee productlanceringen uit door app-problemen

Sonos app
© Sonos
Twee Sonos-producten die in het najaar hadden moet verschijnen, zullen pas later op de markt komen. Dat is een gevolg van de problemen met de vernieuwde Sonos-app.

Het voorbije kwartaal had een mooie periode moeten zijn voor Sonos, met de lancering van de Ace, zijn eerste hoofdtelefoon. Maar de audiofabrikant blijft nu aanlopen tegen de gevolgen van de warrige app-updates. Als een gevolg daarvan heeft Sonos zijn fiscale verwachtingen moeten bijstellen. Dat heeft CEO Patrick Spence laten weten tijdens de presentatie van de resultaten voor het derde kwartaal. Concreet wil da zeggen dat twee Sonos-producten die dit jaar nog op de markt zouden komen, uitgesteld worden naar 2025.

Jaarlijkse groei dankzij Sonos Ace

“Dankzij Ace, ons langverwachte debuut op de hoofdtelefoonmarkt, hebben we jaar-op-jaar een mooie groei kunnen optekenen, met resultaten die de verwachtingen lichtjes overtroffen hebben voor het derde kwartaal”, stak Spence positief van wal. “Die lancering werd helaas overschaduwd door de problemen bij klanten en partners bij de uitrol van onze vernieuwde app. Die heeft ervoor gezorgd dat we onze fiscale projecties voor 2024 hebben moeten aanpassen. We hebben wel een duidelijk actieplan klaar om de problemen die de app veroorzaakte zo snel mogelijk op te lossen”, klinkt het.

Mooie toekomst

Spence vermeldt niet expliciet om welke twee producten het dan zou gaan. Ze stonden alvast wel gepland voor een release dit jaar. Bloomberg meldde eerder dat Sonos aan een tv-streamingbox aan het werken zou zijn, net als een opvolger voor zijn Arc-soundbar. “Momenteel is onze app prioriteit nummer 1. Daarmee wil we een nieuw, beter hoofdstuk schrijven dan wat we tot nog toe hebben laten zien”, besluit Spence. De CEO liet wel in zijn kaarten kijken wat het kostenplaatje betreft om de scheve situatie recht te trekken. De appondersteuning weer op peil krijgen, zou tussen de 20 en 30 miljoen dollar kosten. Toch lijken ze er bij Sonos van overtuigd dat dit slechts een vervelende horde is naar een mooie toekomst.

Uitgelicht artikel Sonos app Sonos biedt wederom excuses aan voor app-problemen
audioontspanningsonos

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken