Nieuws

OPPO en UEFA verlengen samenwerking tot 2027

UEFA OPPO
© UEFA
Sinds 2022 is het Chinese smartphonemerk OPPO een officiële partner van de UEFA. Die samenwerking wordt nu verlengd.

De unie van Europese voetbalverenigingen laat weten dat het partnership nu verlengd wordt. Daardoor zal reclame voor OPPO te zien zijn in meerdere voetbalcompetities.

Eerder dit jaar werd het Europees kampioenschap voetbal voor mannen georganiseerd. Op de panelen rond het veld waren volop Chinese merken zoals Hisense, BYD en OPPO te zien. Voetbalfans reageerden verrast, maar voor de bedrijven is reclame maken in Europe een slimme zet. Ze zien het continent namelijk als een groeimarkt, en reclame tijdens grote sportevenementen kan helpen om de producten gangbaarder te maken. Wie de komende jaren naar de Champions League, Super Cup, Youth League of Futsal Champions League kijkt, zal daar opnieuw reclame voor OPPO zien passeren. Al die competities worden namelijk georganiseerd door de UEFA.

In een mededeling laat de UEFA weten dat de voornaamste zaak is om betere ervaringen tot bij fans te brengen. “De afgelopen twee seizoenen hebben OPPO-smartphones en -technologieën de Champions League-ervaring voor heel wat fans verbeterd, dankzij beeldvormingstechnieken en AI”, laat Guy-Laurent Epstein, de marketing director van UEFA, weten. Daar willen de UEFA en de smartphonefabrikant steviger op inzetten. De bedoeling is om “uitzonderlijke kijkervaringen” naar kijkers te brengen, en natuurlijk ook om de smartphones, smartwatches en andere producten in de verf te zetten.

OPPO en UEFA trapten de samenwerking twee jaar geleden af. De samenwerking loopt voorlopig tot in 2027, al bestaat er natuurlijk een kans dat het partnership daarna opnieuw verlengd wordt.

businessopposportuefa

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken