Nieuws

Amazon wil gaan concurreren met spotprijzen van Temu

amazone
© Amazon

Amazon denkt aan een tweede online verkoopplatform dat zou concurreren met de extreem lage prijzen van de Chinese retailer Temu. De budgetversie van Amazon zou ‘Low-Cost Store’ kunnen gaan heten.

The Information zou interne communicatie hebben kunnen zien die Amazon naar verkopers verstuurde, om ze in te lichten over de prijszetting op die nieuwe onlinewinkel. Specifiek zou het gaan om limieten voor productcategorieën, zoals sieraden (8 dollar), beddengoed (9 dollar), gitaren (13 dollar) en sofa’s (20 dollar). De producten in kwestie zouden verzonden kunnen worden vanuit een distributiecentrum in Guangdong, China.

Temu-prijzen op Amazon?

Om de kosten nog verder te drukken, kijkt Amazon naar goedkopere verzendingsmethodes. Daardoor zouden de producten wel wat langer onderweg zijn: tussen de negen en elf dagen. Zo zou het verzenden van een item van 4-8 ounce (113-227 gram) tussen de 1,77 en 2,05 dollar kosten, vergeleken met 2,67 tot 4,16 dollar voor binnenlandse verzending onder het reguliere Fulfillment by Amazon-programma.

De nieuwe strategie wijkt af van de gebruikelijke aanpak van Amazon, dat voor zijn ‘gewone’ webwinkel geen prijsplafonds hanteert. De retailreus lijkt mee op de kar van spotgoedkope items te springen, om zo mee te profiteren van het succes van Temu en AliExpress. Of dat reputatiegewijs wel een goed idee is, moet nog blijken. De Chinese webshops staan immers bekend om hun extreem goedkope producten van twijfelachtige kwaliteit en beschuldigingen van “gedwongen” arbeid.

Uitgelicht artikel Amazon Kindle Nieuws Amazon presenteert nieuwe Kindle-reeks
amazonbusinessTemu

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600