Orange verhoogt prijzen Go-abonnementen op 19 januari
Telecomproviders verhogen bijna jaarlijks de prijzen van hun telecomabonnementen. Januari is een populaire periode voor deze prijsstijgingen, waarin providers doorgaans de inflatiecijfers doorberekenen in hun abonnementsprijzen. Proximus liet onlangs al weten dat bellen, surfen en tv-kijken vanaf 1 januari duurder wordt. Voor Flex-klanten stijgt de prijs met 3 euro per maand. Ook Orange-klanten ontkomen niet aan hogere telecomkosten, meldt de provider op zijn website. Concreet verhoogt Orange de prijzen van de Go-abonnementen.
Mobiele Go-abonnementen
Hoeveel je extra gaat betalen vanaf 19 januari, hangt af van het Go-abonnement dat je hebt afgesloten. Go Lite-klanten betalen bijvoorbeeld 40 eurocent extra, terwijl Go Intense- en Go Extreme-klanten respectievelijk 1,10 en 1,40 euro meer moeten afrekenen. Hieronder staan alle nieuwe tarieven die Orange vanaf 19 januari hanteert:
- Go Light (6 GB): 14,40 euro (was 14 euro)
- Go Light SE (6 GB): 13,40 euro (was 13 euro)
- Go Plus (30 GB): 23,70 euro (was 23 euro)
- Go Plus SE (30 GB): 18,70 euro (was 18 euro)
- Go Intense (80 GB): 36,10 euro (was 35 euro)
- Go Intense SE (80 GB): 26,10 euro (was 25 euro)
- Go Extreme (300 GB): 48,40 euro (was 47 euro)
- Go Extreme SE (300 GB): 38,40 euro (was 37 euro)
Multiproduct-voordeel
De bovenstaande tarieven gelden voor klanten die alleen mobiel internet afnemen. Heb je een Go-bundel met zowel mobiel als vast internet? Dan gelden onderstaande tarieven, waarvan de prijsstijging overeenkomt met die van de mobiele Go-abonnementen:
- Go Light: 10,40 euro (was 10 euro)
- Go Plus: 16,70 euro (was 16 euro)
- Go Intense: 23,10 euro (was 22 euro)
- Go Extreme: 34,40 euro (was 33 euro)
Heb je twee Go Intense- of Go Extreme-kaarten, dan geldt ook voor jou het nieuwe tarief van 23,10 euro (Intense) of 34,40 euro (Extreme). Go Light- en Go Plus-bundelklanten met twee of meer kaarten blijven na 19 januari hetzelfde betalen.
Stabieler en sneller netwerk
Orange belooft dat de hogere prijzen ten goede komen aan de snelheid en stabiliteit van het netwerk. Daarnaast wil de provider de ervaringen van andere Orange-diensten optimaliseren, al worden hierover geen verdere details genoemd. Klanten die niet akkoord gaan met de nieuwe tarieven, hebben het recht om hun abonnement “op elk ogenblik schriftelijk stop te zetten, zonder boete”, schrijft de provider.
Wie klant blijft, ziet de prijsstijging doorgevoerd vanaf de eerstvolgende factuur na 19 januari. Lopende voordelen en aanbiedingen blijven van kracht en lopen volgens Orange door na de prijscorrectie.