Nieuws

Nieuwkomer DIGI ziet klachten opstapelen na lancering

Digi Belgium fiberaanleg
© Digi
Bij de nieuwe Belgische telecomspeler DIGI stromen klachten binnen, bijvoorbeeld over niet-ontvangen simkaarten. DIGI spreekt zelf over “kinderziektes”.

Sinds 11 december is het mogelijk een mobiel of vast DIGI-abonnement af te sluiten. DIGI zegt een prijzenoorlog te willen ontketenen op de Belgische telecommarkt en doet dat door mobiel en vast internet aan te bieden tegen ongekend lage prijzen. Heel wat consumenten zagen die lage prijzen wel zitten en stapten over op een mobiel abonnement bij DIGI. Minder dan één maand na de lancering lijkt de provider echter nog met enkele ‘opstartproblemen’ te kampen, zo blijkt uit diverse klachten over de nieuwe Belgische telecomspeler.

Problemen met simkaarten

DIGI-klanten klagen via Trustpilot onder andere over simkaarten die niet of veel later zijn geleverd. Ook doen klachten de ronde over trage verbindingen, problemen bij het overzetten van mobiele nummers en het gebruik van mobiel internet tijdens roaming. Sommige klanten melden dat zij helemaal geen mobiel bereik hebben buiten België, bijvoorbeeld in Nederland.

Opmerkelijk is dat DIGI-klanten ook klagen over hoe DIGI met hun privacy omgaat. Klanten zagen hun mobiele nummers, inclusief naam- en adresgegevens, verschijnen in de Witte Gids. Daar hadden zij echter nooit toestemming voor gegeven, zo klinkt het.

Contact opnemen met de klantenservice blijkt bovendien niet eenvoudig. Op Trustpilot staan talloze klachten over lange wachttijden, met meldingen zo recent als deze ochtend. Er zijn echter ook positieve verhalen te lezen, al gaat dat vooral over gevallen waarin alles loopt zoals gehoopt. Wanneer klanten hulp nodig hebben, staan zij vaak (te) lang in de wachtrij.

Kinderziektes

DIGI erkent dat er klachten zijn binnengekomen over hun dienstverlening. Woordvoerster Charlotte Marron wijst op de “grote instroom van nieuwe klanten”, die mede aan de basis ligt van de problemen. Wat ook niet heeft geholpen, waren de naderende feestdagen zo vlak na de lancering, aldus de DIGI-woordvoerster tegenover De Morgen. Hierdoor duurde het langer voordat simkaarten van klanten werden geleverd. Bovendien werkten er relatief gezien minder mensen tijdens de feestdagen, wat de wachttijden verder verlengde.

“Voor het merendeel van onze klanten functioneren ook roaming en mobiele data zoals het hoort. Specifieke problemen behandelen we met de hoogste prioriteit,” klinkt het verder. De problemen met de Witte Gids zijn bovendien al verholpen. De publicatie daarin vond plaats door een menselijke fout.

Uitgelicht artikel Orange Hey! Orange-dochter hey! stapt mee in DIGI-prijzenoorlog
digitelecom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken