Ook mobiele app van Outlook krijgt ontvangstbewijs en leesbevestiging

Tot nu toe waren een ontvangstbewijs en leesbevestiging enkel als optie beschikbaar in de desktop app van Outlook, terwijl gebruikers van de mobiele app op hun honger bleven zitten. Daar komt echter verandering in. Wie Android Beta versie 4.2439.0 (of later) of iOS TestFlight versie 4.2437.0 (of later) heeft, kan voortaan ook in de mobiele applicatie van Outlook een ontvangstbewijs of leesbevestiging vragen. De nieuwe functionaliteit zou volgens Microsoft na de testfase snel voor alle gebruikers uitgerold worden.
Ontvangstbewijs en leesbevestiging vragen
Om op je Android- of iOS-toestel in Outlook een ontvangstbewijs of leesbevestiging te vragen, open je een nieuwe of bestaande e-mail en klik je in de werkbalk op de + knop. Daar zie je dan een “Receipts” icoontje waarop je kan klikken om een ontvangstbewijs of leesbevestiging, of beide, te vragen.

Ontvangstbewijs en leesbevestiging beantwoorden
Ben je de ontvanger van een e-mail met een verzoek tot ontvangstbewijs of leesbevestiging, dan krijg je bij het openen van de mail de vraag of je dit verzoek wil beantwoorden. De eerste keer krijg je ook de mogelijkheid om in te stellen op welke manier standaard wordt omgegaan met dergelijke verzoeken. Uiteraard kan je deze instelling later nog wijzigen.
