Samsung brengt reclame naar vergrendelscherm van Galaxy-telefoons

Voor de advertenties is Samsung een samenwerking aangegaan met Glance, dat zowel via een aparte app als via het vergrendelscherm een nieuw “AI Commerce platform” biedt. Glance AI is volledig optioneel en focust vooral op het helpen van gebruikers bij het shoppen. Er zullen dus vooral zaken getoond worden die gebruikers kunnen kopen.
Uiteraard is alles erg gepersonaliseerd. De AI leert je smaak kennen en je kan ook een foto van jezelf uploaden om jezelf vervolgens in verschillende outfits te zien. Glance geeft gebruikers zo toegang tot meer dan 400 Amerikaanse en andere merken. Elke look kan je bewaren als een wallpaper voor het lockscreen of gewoon als foto op je telefoon.
Meer dan alleen maar kleding
Hoewel kleding en mode de voornaamste focus lijken van Glance, is er nog meer ook. Glance AI zal namelijk ook andere content voorstellen, zoals trending nieuws, lokale evenementen en virale content die de ronde doet op sociale media. Daarmee lijkt Glance AI in de voetsporen te treden van zaken als Google Discover en MSN.
Meer dan alleen maar kleding dus, al is wel duidelijk dat de prioriteit ligt bij het tonen van aanbiedingen. Glance AI zou gebruikers ook continu op de hoogte houden van de nieuwste trends en hen wijzen op speciale aanbiedingen, waaronder flash sales.
Voorlopig optioneel
Glance AI is zoals gezegd optioneel, voorlopig toch. Daarnaast is het momenteel enkel in de Verenigde Staten beschikbaar. Het valt nog af te wachten of Samsung de advertenties op termijn harder zal opdringen, wat op zich niet echt een verrassing zou zijn. Zeker bij goedkopere toestellen zien we vaak al advertenties ingebakken zitten om de productiekosten een stuk te kunnen compenseren. Voor de gebruiker is het minder leuk natuurlijk, dus hopelijk blijven er opties beschikbaar om ongewenste reclame te weren.











