Nieuws

Circle to Search gebruikt nu standaard AI Mode

circle to search AI mode
© Google
Wat er eigenlijk al zat aan te komen, is nu ook de realiteit: Circle to Search maakt nu standaard gebruik van de AI Mode die eerder dit jaar werd geïntroduceerd.

Tot nu toe ging Circle to Search op basis van wat je omcirkelde nog via de klassieke weg op zoek naar gelijkaardige afbeeldingen op het internet, al was er sinds enkele maanden ook wel al een optie om een nieuwe AI Mode in te schakelen. Sinds een recente update echter is die AI Mode de standaard geworden. Dat volgens Android Authority het geval vanaf versie 16.47.49, die nu uitgerold wordt maar mogelijk nog niet voor iedereen beschikbaar is.

Gestroomlijnde ervaring

Wat dit dan concreet betekent? Dat als je iets omcirkelt hebt je meteen de mogelijkheid krijgt om in AI Mode extra vragen te stellen, die dan uiteraard beantwoord worden door het AI-model van Google. Dit maakt Circle to Search een stuk interactiever en in een bredere context ook nuttiger.

Voorheen was de tool vooral handig om snel te achterhalen wat iets precies was, maar met AI Mode kan je over dat iets meteen ook extra informatie vragen en krijgen. De gehele ervaring wordt zo ook meer gestroomlijnd. Geen nood meer om bijvoorbeeld de beschrijving van een afbeelding te gaan kopiëren en in Google Zoeken te gaan plakken.

De toekomst van Zoeken via Google

Door AI Mode de standaard te maken voor Circle to Search zien we weer wat meer waar Google heen wil met AI-gestuurd zoeken. Ook bij Google Zoeken zelf zit AI al stevig geïntegreerd en de kans is reëel dat AI op nog meer plaatsen geïntegreerd wordt om zo de nieuwe standaard te worden telkens we ergens iets van informatie willen opvragen.

Momenteel blijven veel van die AI-opties wel nog optioneel en ze zijn nog niet de standaardinstelling, maar net zoals bij Circle to Search is de kans reëel dat AI Mode ook elders de standaard zal worden. Techbedrijven investeren immers stevig in AI en dus willen ze zoveel mogelijk gebruikers ermee aan de slag laten gaan. Dat is immers cruciaal om AI voor consumentengebruik uiteindelijk rendabel te maken.

Uitgelicht artikel Google Chrome logo Google test nieuwe optie waardoor websites niet noodzakelijk je exacte locatie moeten kennen
aiAndroidartificiële intelligentiegooglemobiel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals