Case: De webshop van Essentiel Antwerp ook tijdens de solden online dankzij de Combell cloud
De webshop koppelt een stijlvolle ervaring aan een begrijpelijke interface. Combell zorgt voor krachtige, flexibele hosting op basis van een gevirtualiseerde infrastructuur, zodat de site ook tijdens de drukste koopjesdagen bereikbaar blijft.
E-commerce is voor Essentiel Antwerp een belangrijk derde verkoopkanaal, naast de prestigieuze eigen retailwinkels en de wholesale-kanalen in binnen- en buitenland. De webshop biedt bezoekers een kennismaking met de unieke stijl van Essentiel, een blik op de nieuwste items en tegelijk een direct aankoopkanaal waar ook plaats is voor promoties. “Met deze investering wil Essentiel Antwerp bouwen aan haar imago, overal een présence bieden in de nabijheid van de klant én directe omzet genereren”, vertelt IT-manager Danny Broers.
De digitale bezoeker gaat alvast een stuk verder dan enkel windowshopping. “We mogen rekenen op een mooie omzet, zeker aan het begin van de solden. Onze webshop is min of meer vergelijkbaar met onze retailwinkels”, vult hij aan. “De opstartkosten zijn ook vergelijkbaar met die van een reguliere retail-winkel. Online heb je natuurlijk minder mensen nodig voor de ondersteuning. Met één persoon ondersteunen we vier online shops. En de lopende kostenstructuur ligt heel anders. Je hebt geen huurkosten en ook het transport, het stockbeheer, de beveiliging… wegen online een stuk minder door.”
Consumenten kopen luxe-kledij steeds vaker online, beaamt Danny Broers: “Sinds de doorbraak van de smartphone is internet voor veel mensen een stuk van het dagelijks leven. Ze hebben het overal op zak en zijn eigenlijk altijd online. Er is meer vertrouwen dan pakweg drie jaar geleden. Krijg je het pakket wel toegestuurd? Wat moet je doen als het niet goed blijkt? Nu maakt het niet meer uit. Je bestelt en stuurt het terug. Er is geen drempel meer. Het helpt ook wanneer je een bekend merk bent, met eigen winkels.”
Kwalitatieve hosting op merkhardware
“Wanneer je als merk een e-shop gaat lanceren is het echt van vitaal belang dat die ten allen tijde beschikbaar blijft, permanente monitoring krijgt en ook in geval van problemen foutloos kan blijven draaien”, vindt Danny Broers. “Op basis daarvan vond ik het heel belangrijk om een partner te kiezen voor de hosting waarvan ik zeker wist dat deze ten allen tijde bereikbaar is en steeds mee naar oplossingen zoekt.”
“Ik verwacht van een hosting-partner dat deze de infrastructuur monitort en proactief beheert indien er een probleem dreigt op te duiken. Ik had al in de praktijk gemerkt dat de services en technische support van Combell echt 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn. Dat is voor ons heel belangrijk. Een e-shop die er een weekend uit ligt, is compleet onaanvaardbaar.”
“De opzet van de hardware ging snel, erg snel. Vanaf het moment dat we de formele beslissing hebben gemaakt, zouden alle machines in de gewenste configuratie draaien binnen de 48 tot 72 uur. En dat was ook zo, mooi gedaan.”
Combell trad mee op als adviseur in het project. “Nu nog steeds eigenlijk, want de proactieve monitoring van Combell helpt ons ervoor te zorgen dat er ook in de programmatuur een aantal zaken structureel verbeterd zijn. Daardoor is onze schijfruimte nu makkelijker beheerbaar, wordt het beschikbare geheugen beter en efficiënter gebruikt wordt en werkt de site uiteindelijk sneller.”