Partnerinfo

Tele Ticket Service en Oxynade kiezen voor Nucleus om online ticketverkoop te optimaliseren

[Case] Oxynade, aanbieder van online ticketing platformen, en Tele Ticket Service, marktleider in Vlaanderen op vlak van full service ticketing voor o.a. het Sportpaleis, hebben voor de optimalisatie van hun online ticketverkoop samen een beroep gedaan op Nucleus.

 
Binnenkort verloopt alle ticketing verkoop van Tele Ticket Service over het platform van Oxynade. Tele Ticket Service kijkt dan ook voortdurend naar technologische innovaties om de dienstverlening nog verder te optimaliseren. Daarom zal de hosting ook bij Nucleus terecht komen.

De uitdaging: Pieken, veiligheid en onmiddellijke schaalbaarheid

Tele Ticket Service wilde overschakelen naar een infrastructuur in de cloud en het beheer ervan volledig in handen laten van de hostingfirma. Absolute voorwaarde daarbij: snelle en goede dienstverlening én advies bij de verdere ontwikkeling van zowel de infrastructuur als de eigen applicaties. Daarnaast waren de eisen die Tele Ticket Service aan zijn hosting-partner stelde erg hoog: “We zitten met een platform dat op bepaalde piekmomenten tienduizenden tot honderdduizenden interacties genereert op een hele korte periode”, aldus Stefan Esselens, Partner van Tele Ticket Service. “Maar naast de pieken willen we uiteraard ook dat onze diensten permanent beschikbaar zijn.” Daarnaast moest de hosting-partner ook aan strenge eisen voldoen op vlak van security. “We moeten absolute zekerheid hebben dat alle data op een veilige manier getransfereerd en bewaard worden.” Schaalbaarheid ten slotte, was een laatste aandachtspunt. “Ons platform moest exponentieel kunnen groeien”, legt Hans Nissens, CEO Oxynade uit.

De oplossing: Autoscaling VMware Cloud Servers

Om de grote pieken te kunnen opvangen moest een schaalbare cloud hosting oplossing uitgewerkt worden. Die schaalbaarheid moest volautomatisch kunnen werken, om zo ook onverwachte pieken vlot te kunnen verwerken. In samenwerking met Oxynade en Tele Ticket Service werd er een complete oplossing op maat gebouwd.
 
Dat betekent dat Nucleus op basis van monitoring en voorgedefinieerde “tresholds” bepaalt of de vrije capaciteit op de servers nog binnen de norm valt. Als de vrije capaciteit onder die grens ligt, zal er automatisch een upscaling gebeuren: de bestaande servers krijgen meer CPU en meer geheugen om aan de capaciteitsvraag te voldoen. Dat is verticale upscaling. Daarnaast schaalt Nucleus ook horizontaal capaciteit bij: nieuwe servers starten op zodra het verticaal (meer CPU & geheugen) opschalen van de servers hun limiet bereikt hebben.
 
Hiervoor werd het proces van begin tot einde geautomatiseerd: een nieuwe server wordt aangemaakt, krijgt zijn configuratie aan de hand van een centraal configuratie systeem en komt automatisch bij in de beschikbare pool van de load balancers.

Het resultaat: een performant ticketingplatform

“Nucleus helpt ons om een performant ticketing platform aan te bieden”, vertelt Hans Nissens, CEO van Oxynade. “De nieuwe website en het ticketingsysteem zullen vanaf nu permanent beschikbaar zijn. De service level agreements (SLA’s) en het advies van Nucleus op vlak van zowel infrastructuur als software zijn op dat vlak van goudwaarde. Ook het feit dat onze data in België blijft, is goed om weten. Een leuke extra wat mij betreft: Nucleus kwam zelf met suggesties om ons platform te optimaliseren. Exact het soort partner waar ik naar op zoek was.”

businesscustomer case competitionnucleusoxynadetele ticket service

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken