Partnerinfo

Getronics levert flexibele, schaalbare en veilige cloud-oplossingen voor Corona Direct

[Case] Getronics levert al meer dan 15 jaar IT-diensten aan Corona Direct en kreeg vier jaar geleden de opdracht om hun IT-infrastructuur te verhuizen naar het Getronics Data Center in Antwerpen.De ontwikkelings- en acceptatieomgevingen bleven ondergebracht bij de klant. Drie jaar later was Corona Direct op zoek naar een nieuwe oplossing die een flexibele, schaalbare en veilige IT-omgeving kon bieden ter ondersteuning van de business.

 
Corona Direct wilde namelijk een verbeterde dienstverlening waarbij ze hun klanten de mogelijkheid kunnen bieden om 24/7 in te loggen op hun website alsook diensten aan te vragen. Een verbetering van de performantie was daarvoor vereist: zo wilden ze enerzijds de inlogtijd op de website verminderen en tegelijk wilden ze de garantie dat de business-kritieke IT-diensten werden beschermd. Corona Direct uitte meteen ook de behoefte voor een Disaster Recovery oplossing. Voor Corona Direct is innovatie en een flexibele IT-omgeving namelijk cruciaal om concurrentieel te kunnen blijven binnen een B2C-markt. Tevens wilde Corona Direct een oplossing die de marketinginitiatieven kon ondersteunen en faciliteren en op die manier de twee business domeinen zo optimaal mogelijk op elkaar af te stemmen.

De oplossing voor Corona Direct

Getronics Online Services werd gekozen als meest optimale oplossing die alsook perfect aansloot bij de behoeften van Corona Direct. De oplossing omvat Infrastructure as a Service (IaaS) en Disaster Recovery as a Service (DRaaS). De oplossing zorgde voor een verbetering van bijna 50% op het gebied van dienstverlening en biedt flexibele prijsmodellen op basis van daadwerkelijk verbruik, betrouwbaarheid en een vlotte migratie.
 
Getronics Online Services IaaS is een vooraf geconfigureerde en geïntegreerde computing-tool voor een snellere, schaalbare en betrouwbaardere dienstverlening die bovendien efficiëntie en beschikbaarheid biedt waardoor de meest veeleisende en kritieke workloads vlekkeloos verlopen. DRaaS (Disaster Recovery as a Service) zorgde daarnaast voor een flexibele Business Resilience-oplossing die de meest kostenefficiënte benadering van Disaster Recovery mogelijk maakt en die de behoefte van Corona Direct opvangt om een replica van de productieomgeving aan te kopen en te onderhouden.
 
De productieomgeving (back-end infrastructuur) werd in het Brusselse ondergebracht op een nieuw VCE vBlock in een Tier 3 Data Centre, InterXion. Het is een geïntegreerde cloud-oplossing die gebruik maakt van toonaangevende Cisco, EMC en VMware technologieën. De IaaS-diensten werden gecombineerd met Service Desk, Network, Security en een DRaaS-oplossing.

Waarom Getronics?

Corona Direct koos Getronics omdat ze reeds konden terugkijken op een succesvolle samenwerking van 15 jaar. Corona Direct waardeert het harde werk, het professionalisme en de aandacht voor detail van het Getronics-team, net zoals de stiptheid in het behalen van de beoogde deadline. Corona Direct ging resoluut voor de professionele dienstverlening ze van hun IT Service Provider gewend waren. Ze kozen daarom ook nu weer voor Getronics om deze migratie, die plaats moest vinden met een minimale onderbreking voor de eindgebruikers, uit te voeren.
 
“Getronics staat voor professionalisme, behendigheid en expertise. We wilden een leverancier die groot genoeg was om de complexiteit van het project aan te kunnen, maar ook klein genoeg om een oplossing op maat van onze specifieke behoeften én met oog voor detail te kunnen voorzien. Getronics is daar zonder twijfel in geslaagd en wij zijn heel tevreden met het geleverde werk. We kijken uit naar toekomstige samenwerkingen,”  zegt Paul Jordens, IT-manager bij Corona Direct.

businesscorona directcustomer case competitiondisaster recoverygetronicsiaas

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken