Centric: diversiteit in ICT services

[Advertorial] In deze editie van ‘Manager aan het woord’ geven we het woord aan Luc Lammens. Hij is CEO bij Centric.

 
In de rubriek ‘Manager aan het woord’ geven wij CEO’s en andere leidinggevenden de mogelijkheid om hun visie op de ICT-sector anno 2015-2016 uitvoerig toe te lichten. IT-trends, maar ook zakelijke evoluties komen hier aan bod. 

Luc Lammens, CEO Centric

Een van de grote krachten van Centric is zijn diversiteit in ICT services. Wij bieden onze klanten oplossingen aan voor alle facetten van ICT, zowel op het vlak van software, infrastructuur, dienstverlening en outsourcing. Bovendien ontwikkelen wij ook onze eigen softwarepakketten geschoeid op de noden van verschillende sectoren. Centric kan voor zijn klanten de totale zorg voor ICT op zich nemen als dat nodig is, zodat zij zich op hun kernactiviteiten kunnen focussen.
 
Die brede actieradius maakt het mogelijk dat wij onze werknemers een zeer stabiele bedrijfsomgeving kunnen bieden, en die betrouwbaarheid wordt doorgetrokken naar onze klantenservice. Gaan de inkomsten van een bepaald product opeens achteruit, dan kan Centric dat altijd via andere afdelingen opvangen, in tegenstelling tot firma’s die zich op één dienstverlening of domein toeleggen.
Diversiteit komt ook terug in het klantenbestand van het bedrijf. Van een kleine kmo met minder dan tien werknemers tot multinationals als de Nederlandse bank ING: alle soorten organisaties kunnen bij ons aankloppen voor een ICT-service op maat.
 
In grote lijnen legt Centric zich toe op vier domeinen: IT-infrastructuur, software, detachering en field services waarbij we het onderhoud van de infrastructuur voor onze rekening nemen.
Zoals gezegd kunnen klanten bij ons sectorspecifieke sofware aankopen. Wij concentreren ons hierbij vooral op de retailsector met onder andere klanten als JBC en Veritas. Verder doen we dit ook voor logistieke en distributiebedrijven, maar daar blijft het zeker niet tot beperkt. Uiteraard bieden wij ook standaardpakketten en ERP aan om algemene of alle bedrijfsprocessen te ondersteunen.

No-nonsense

Mede dankzij onze Nederlandse origine, staat Centric voor een nuchtere no-nonsense aanpak. Bij ons weet u steeds waar u staat en waar u aan toe bent. Wij geven weinig uit aan marketing, want onze klanten zijn voor ons nog altijd de beste referentie. Bovendien durven wij ook ‘nee’ te zeggen als er iets niet mogelijk is.
 
Daarnaast is het bedrijf niet genoteerd op de beurs en hoeven wij geen aandeelhouders te paaien met jaarlijkse dividenden. Dit geeft Centric meer vrijheid om een eigen koers te varen en volluit voor kwaliteit te gaan.

Menselijk contact

Informatie technologie is onze business, maar voor ons blijft de menselijke factor daarbij nog altijd het belangrijkste. Wij stellen onze diensten ter beschikking om de activiteiten van andere mensen te faciliteren. Samenwerkingen en contracten worden nog altijd besloten en beklonken tussen personen van vlees en bloed. Zowel met onze werknemers als met onze klanten en partners onderhouden wij een vertrouwensband gebaseerd op menselijk contact.

Standaardisatie

Steeds minder bedrijven vragen om gepersonaliseerde software en opteren in de plaats voor een standaardpakket, zowel voor algemene als voor sectorspecifieke programma’s. Dit heeft het voordeel dat het vaak een pak goedkoper is en vaak is deze software ook op het vlak van gebruiksvriendelijkheid een stuk vlugger onder de knie te krijgen. Centric speelt graag in op die vraag naar standaardisatie.

Cloud

ICT wordt ook meer en meer een zaak die bedrijven liever buitenshuis afhandelen. Ze verplaatsen bijvoorbeeld hun data naar de cloud. Wij staan hen bij om binnen het grote assortiment van diverse clouddiensten de meest geschikte middelen uit te kiezen, afgestemd op hun noden en budget. Zo voorzien wij in een uitgebreid aanbod van cloud hosting: SaaS (software as a Service), IaaS (Infrastructure as a Service), Hosted Exchange en Backup as a Service.
 
Maar ook op het gebied van ICT-talent trekken firma’s erop uit, buiten de eigen kantoormuren. We zien onze detachering stijgen: bedrijven trekken vlugger dan vroeger tijdelijke externe medewerkers aan voor ICT-functies. Wij helpen hen door competente krachten te leveren voor specifieke projecten.

Expansie

Het is opmerkelijke in welke mate de Belgische afdeling een motor is voor de internationale expansie van Centric. Dankzij onze sterkere en veelzijdige taalkennis kunnen wij in landen als Frankrijk, Spanje en Italië de grenzen van ons dienstverlening gevoelig verleggen. Ons bedrijf is trouwens aanwezig in tien Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Zweden. Maar we houden ons niet alleen met onze eigen expansie bezig. Uiteindelijk zorgen wij er met onze diensten voor dat onze klanten kunnen groeien, dankzij onze expertise, kennis van verschillende markten en rechttoe-rechtaan aanpak.

advertorialbusinesscentricjaarboekluc lammensmanager aan het woord

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken