Synergics: Op weg naar de cloud
Meer en meer bedrijven zetten de stap naar de cloud en doen daarbij beroep op Synergics. Als een van de eerste Microsoft Cloud OS-Netwerk Partners in België, begeleidt Synergics bedrijven op vakkundige manier bij hun traject naar digitalisatie met diverse clouddiensten: van Office 365 tot hosting-oplossingen. Dat alles met oog voor de noden van de klant.
In tien jaar tijd is Synergics uitgegroeid tot een succesvolle onderneming die actief is in België, Nederland en Luxemburg. “We zien op dit moment dat er bij bedrijven meer vraag ontstaat naar cloud-oplossingen,” zegt CEO Jochen Maertens. “Waar er vroeger meer terughoudendheid was, merken we dus wel dat er een bepaalde barrière overwonnen is. Men ziet er de voordelen meer van in.”
Langetermijnsoplossingen
Synergics werkt samen met partners zoals Microsoft, Citrix, CommVault, Oracle, SecureLink en Cloudalize. “Ons aanbod is vandaag sterk gefocust op ons Microsoft-partnership, met oplossingen zoals Office 365 en de Enterprise Mobility Suite, waarbij ook alles wat betreft mobiele toestellen en security-mobiliteit wordt meegenomen. Bovendien bieden we oplossingen voor de business-applicaties van de klant op ons platform en kunnen klanten de klok rond op ondersteuning rekenen.”
Naast een beheerde werkplek in de cloud, behoren ook managed clouddiensten tot het aanbod. Zo levert Synergics als Microsoft Cloud-OS-netwerk Partner hybride cloudoplossingen geïntegreerd met Microsoft Azure Cloud, een flexibel platform met maximale schaalbaarheid.
Hun visie wordt grotendeels gekenmerkt door het streven naar duurzame relaties. “Wij zijn niet het type bedrijf dat korte projecten op poten zet. Ons doel is om op lange termijn met onze klanten te werken en hun te begeleiden in hun digitale transformatie,” verklaart Jochen Maertens.
De juiste mensen
In de volgende jaren mikt Synergics vooral op groei. “We zouden in de komende drie tot vijf jaar graag verdubbelen. Dat lijkt ons mogelijk door onze focus op de cloud en de ervaring die we hebben opgebouwd rond beheer.” De uitdaging is daarbij om mensen te vinden die beschikken over ambitie en de juiste attitude. Volgens de CEO blijkt op dat gebied een schrijnend tekort. “We willen gemotiveerde mensen vinden: werknemers die op een andere manier aan IT willen doen en een meerwaarde willen bieden aan onze klanten. Onze deur staat wagenwijd open voor hen.”
Perfecte scores
Dat de klant primeert is duidelijk. Klantvriendelijkheid blijkt behalve uit de selectie van werknemers ook uit andere aspecten van het bedrijf. “In alles wat we doen is onze service belangrijk. De manier waarop we met de klant in dialoog gaan, de interactie en onze langetermijnvisie daarop vloeit voort uit ons brandpunt: de tevredenheid van de klant. Zo gaan we, indien we minder dan een perfecte score behalen, navragen bij de klant hoe het beter had gekund,” beaamt Jochen Maertens. “Profitability komt bij ons eigenlijk op de tweede plaats, in tegenstelling tot veel andere bedrijven. Ik denk dat dat heel belangrijk is in de manier waarop wij in elkaar zitten; het zit in het DNA van ons bedrijf. We beogen een tevreden klant, en de profitability ontstaat uit die tevredenheid.”
Synergics is meermaals genomineerd in de categorie Services & Outsourcing (Datacenter, Hosting & Domain, Outsourcing & Services Benelux) van de Smart Business Awards 2016. Stemmen voor deze awards kan vanaf half april. Ondertussen kan u alle genomineerden alvast bekijken op www.smartbusinessawards.be.