Case Study: De digitale transformatie van the baby’s corner
The baby’s corner voorziet jonge ouders van alles wat ze nodig hebben, voorafgegaan door persoonlijk advies. Van 0 tot 16 jaar; het assortiment bestaat uit zo’n 60 kledingmerken, kinderwagens, babyartikelen, speelgoed, boekentassen en kleding voor mama’s. Voor the baby’s corner is het heel belangrijk om een ongeziene winkelervaring aan te bieden. Dit gebeurt eerst en vooral in de eigen fysieke winkel, maar deze ervaring wordt nu ook doorgetrokken naar het wereldwijde web.
Sinds 2014 investeert the baby’s corner stevig in digitale transformatie. Dit wil echter niet zeggen dat ze afstand nemen van de offline kanalen, online en offline gaan hand in hand. The baby’s corner heeft nu drie verkoopkanalen: de fysieke winkel, de geboortelijsten en de webshop. De kanalen werken elkaar niet tegen, maar versterken elkaar net. Ze maken er een zaak van om op de online kanalen een even uitgebreid aanbod te voorzien als offline.
Voor deze digitale transformatie doet the baby’s corner beroep op Combell. Dit gaat verder dan de webshop, ook voor het ERP-systeem (Enterprise Resources Planning) kunnen ze terecht bij Combell.
“Door één systeem te gebruiken voor alle bedrijfsprocessen van beheer van het artikelbestand, het stockbeheer, de prijzen en promoties, … kunnen we de winkel volwaardig uitbouwen. De customer journey kan overal starten en de webshop is de basis van onze communicatiestrategie. Klanten kunnen er inspiratie en waardevolle tips vinden in de spruitjesblog, het hele jaar door cadeautjes kiezen, een geboortelijst samenstellen en aanbieden aan vrienden en familie …”