Case Study: De digitale transformatie van the baby’s corner

Jonge ouders zijn meer dan ooit online en voor the baby’s corner drong een totale digitale transformatie zich dan ook op.

The baby’s corner voorziet jonge ouders van alles wat ze nodig hebben, voorafgegaan door persoonlijk advies. Van 0 tot 16 jaar; het assortiment bestaat uit zo’n 60 kledingmerken, kinderwagens, babyartikelen, speelgoed, boekentassen en kleding voor mama’s. Voor the baby’s corner is het heel belangrijk om een ongeziene winkelervaring aan te bieden. Dit gebeurt eerst en vooral in de eigen fysieke winkel, maar deze ervaring wordt nu ook doorgetrokken naar het wereldwijde web.

Sinds 2014 investeert the baby’s corner stevig in digitale transformatie. Dit wil echter niet zeggen dat ze afstand nemen van de offline kanalen, online en offline gaan hand in hand. The baby’s corner heeft nu drie verkoopkanalen: de fysieke winkel, de geboortelijsten en de webshop. De kanalen werken elkaar niet tegen, maar versterken elkaar net. Ze maken er een zaak van om op de online kanalen een even uitgebreid aanbod te voorzien als offline.

Voor deze digitale transformatie doet the baby’s corner beroep op Combell. Dit gaat verder dan de webshop, ook voor het ERP-systeem (Enterprise Resources Planning) kunnen ze terecht bij Combell.

“Door één systeem te gebruiken voor alle bedrijfsprocessen van beheer van het artikelbestand, het stockbeheer, de prijzen en promoties, … kunnen we de winkel volwaardig uitbouwen. De customer journey kan overal starten en de webshop is de basis van onze communicatiestrategie. Klanten kunnen er inspiratie en waardevolle tips vinden in de spruitjesblog, het hele jaar door cadeautjes kiezen, een geboortelijst samenstellen en aanbieden aan vrienden en familie …”

the baby's corner

The baby’s corner ziet er ook de meerwaarde van in om alle IT-infrastructuur te centraliseren bij één partij. Van de domeinnamen tot de websites en het ERP-systeem, alle ICT-systemen van de winkel staan nu bij Combell en daardoor heeft the baby’s corner een centraal aanspreekpunt bij vragen of problemen. 
Dat was bijvoorbeeld het geval toen de website moest schalen. De website liep tegen zijn grenzen aan en Combell voorzag een tijdelijke upgrade die the baby’s corner kon beoordelen. Uiteindelijk werd zo samen besloten om het aantal processoren van de server te verdubbelen, van twee naar vier. Daar plukt de winkel nu de vruchten van, want in 2018 zag hij een vertienvoudiging van de omzet via de webshop. Er wordt volop geïnvesteerd in online en the baby’s corner sluit niet uit dat het online gedeelte zelfs een apart verhaal kan worden als het zo blijft verdergaan. 
businesscase studycombelldigital transformationthe baby's corner

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Het is Black Friday bij bol.com!

Het is Black Friday bij bol.com!

Deals scoren