Hearthstone Traveling Travel Agency miniset review: impactvol op de foute manier

Traveling Travel Agency miniset Hearthstone
Afwisseling in de meta
Veel kaarten voor weinig geld
Amper speelbare kaarten
Aanbevolen prijs: €14,99
Ongeveer een maand geleden bracht Blizzard de Hearthstone-miniset uit die hoort bij de Perils in Paradis-uitbreiding: Traveling Travel Agency.

Bij elke uitbreiding voor het digitale kaartspel Hearthstone hoort een miniset die enkele maanden na de lancering beschikbaar wordt gemaakt. Minisets bevatten minder kaarten dan een volledig nieuwe uitbreiding en moeten voor afwisseling zorgen in het spel. Dat was ook nu weer het geval, al zorgden de 38 nieuwe kaarten wel maar voor enkele nieuwe decks.

Kijken we een maand na de lancering naar het speelveld in Hearthstone, dan moeten we toegeven dat Traveling Travel Agency best impactvol geweest is. Zo impactvol zelfs dat het niet meteen fijn was om Hearthstone te spelen in de weken na de lancering. Door de toevoeging van de Rogue Tourist kaart Portalmancer Skyla zag Big Spell Mage immers plots een kaart toegevoegd worden die het mogelijk maakte om de 10 mana Spell Tsunami al zo vroeg als op beurt 5 te spelen. Het resultaat was dat je als tegenstander weinig anders kon doen dan opgeven en hopen dat je de volgende wedstrijd geen Mage tegenkwam. Gelukkig werd Portalmancer Skyla twee weken geleden door Blizzard aangepast en sindsdien is de balans teruggekeerd op de Hearthstone-ladder.

Kijken we naar de rest van de kaarten in de set, dan valt op dat er niet veel andere kaarten momenteel gespeeld worden. Enkel Travelmaster Dungar wist als neutrale Legendary-kaart zijn weg te vinden naar een Big Druid deck. Dit is meteen ook het meest vernieuwende deck dat uit de set is gekomen en stond als enige een kans tegen Big Spell Mage. Sinds de patch wordt de kaart minder gespeeld omdat Highlander Druid opnieuw populair is, maar de kaart zal in toekomstige uitbreidingen ongetwijfeld nog speelbaar zijn.

Verder wist ook Dreamplanner Zephrys geen indruk te maken. Cash Cow is nog wel een leuke toevoeging omdat de kaart 5 mana kost en dus willekeurig door het spelen van Razzle-Dazzler op het bord kan verschijnen en zo extra bescherming en coins kan opleveren.

Is Traveling Travel Agency 2000 goud waard?

Het is moeilijk om op dit punt de volledige miniset aan te raden. Sinds de patch is Dungar de enige kaart die je nu en dan tegenkomt en deze kan je bijgevolg beter voor 1600 dust craften dan de hele set te kopen. De 2000 goud (of 14,99 euro) kan je dan aan Standard packs of Perils in Paradise packs uitgeven. Een alternatief is wat tijd in Battlegrounds door te brengen, want daar werden net nieuwe minions en trinkets voor aangekondigd.

gamingHearthstone