Organiseer je bestanden voortaan beter in Google Drive

Het is ondertussen bijna vier jaar geleden dat Google Drive werd gelanceerd bij ons, en toch is het nog steeds een absolute ramp om alle bestanden fatsoenlijk te organiseren. Wie veel tijd investeert slaagt daar wel, maar het is nog steeds te omslachtig om bestanden te verplaatsen en alles te organiseren. Tot nu, want Google brengt een langverwachte update naar Drive. Een overzicht van de drie nieuwe, handige functies.
Organiseren

Wanneer je op een bestand klikt, verschijnt er een taakbalk bovenaan waar je direct een aantal handelingen kan uitvoeren. De belangrijkste is hier zonder twijfel het “Move”-icoontje waar je een bestand gemakkelijk naar een andere plaats kan kopiëren of verplaatsen.
Slepen

Nog eenvoudiger is het nieuwe drag-and-drop-systeem. Hier kan je gewoon een bestand vastnemen en slepen naar een locatie naar keuze in je linkerkolom. Je kan ook meerdere bestanden tegelijk selecteren en slepen. Deze manier is een pak intuïtiever, en naar onze mening de meest eenvoudige manier om je Google Drive-rommel snel op orde te stellen.
Direct toevoegen

Tot slot kan je voortaan ook direct bestanden kopiëren naar je Google Drive wanneer je iets previewt. Vroeger moest je dat bestand apart downloaden en daarna naar je Drive uploaden, maar die omslachtige manier is voortaan verleden tijd.














