De nieuwe held van big data
[Whitepaper] Data wordt steeds waardevoller voor een bedrijf, en dus kan ook een Chief Data Officer niet meer ontbreken in de organisatie.
[whitepaper title=”The new hero of big data and analytics” thumb_url=”http://contentz.mkt6278.com/lp/21028/166879/newhero.jpg” download_url=”http://www.pages02.net/minocmediaservices/whitepaper/20160426_IBM_newhero”]
Data is tegenwoordig even waardevol als olie. Met de kracht om een zaak te maken of kraken, moet die juist behandeld worden.
Terwijl beleidsmakers elke dag opnieuw voelen dat data een enorm strategisch voordeel en innovatie met zich meebrengt, groeit ook het besef dat er een leider nodig is om de omgang met data optimaal te laten verlopen: de Chief Data Officer.
Vanuit dat perspectief kan men stellen dat de CDO context en bepaalde overwegingen moet schetsen voor zijn bedrijf, vertrekkende vanuit een data-analyse. Hieruit moet dan uiteindelijk waarde gecreëerd worden. Deze whitepaper zal beargumenteren dat de toevoeging van een CDO aan een organisatie wel degelijk de gewenste effecten zal teweegbrengen.
[/whitepaper]