Mode disruptors: ‘Vergeet traditionele retail, doe het op jouw manier’
De drie partijen spraken elkaar vandaag in een paneldiscussie tijdens de Global E-commerce Summit in Barcelona. ‘Wij zijn echt vies van traditioneel denken,’ klonk het.
‘Honger naar een fysieke winkel’
Het Zweedse Axel Arigato, dat geen vaste modecollecties heeft, voelt niets voor de ‘tradities’ in retail. ‘Naast je webshop moet je je winkels gebruiken om consumenten een bij het merk passende experience te bieden’, zegt marketingdirecteur Tora Grape. ‘Online consumenten hebben een honger naar een fysieke winkel. Wij hebben andere brands in onze filialen toegelaten en organiseren er bijvoorbeeld concerten. We zetten in op de totale beleving. Deze externe activiteiten moeten wel binnen je brand identiteit vallen, samenwerkingen zijn daarbij zeer belangrijk.’
Weinig oog voor experience
Daarbij moet je als retailer er wel voor zorgen dat je personeel goed is opgeleid. ‘Er is altijd veel blasé onder personeel’, aldus Jordan Parker van Hype. ‘Dat doet je hele strategie teniet. Ook hebben online partijen die niets zien in een offline kanaal, te weinig oog voor experience.’
Lifestyle achter sporten
Under Armour betrekt consumenten bij zijn merk door vol in te zetten op de belevenis rond sporten. ‘Daar hoort de gehele gezonde levensstijl bij’, zegt VP Jim Mollica. ‘Denk aan gezonder eten en goed slapen. Onze campagnes gaan dus over meer dan alleen onze producten; niet alleen zenden, maar als merk juist deelnemen aan de sportprestaties en -doelen van de consument.’
https://www.twinkle.be/nieuws/168138/retailers-investeer-meerdere-toekomstscenarios/