Business

Ocular bouwt samen met ZooT! een innovatief experience center voor Worldline in Parijs

Worldline
Technologiebedrijf Ocular uit Zwevezele en ontwerpbureau ZooT! uit Houthalen werkten mee aan het experience & innovation center in het nieuwe hoofdkwartier van Worldline in Parijs. De wereldspeler koos voor een samenwerking met de Belgische bedrijven voor hun net geopende belevingsruimte.

La Défense, hartje Parijs. Dat is waar het Innovation & Experience Center van dit fintechbedrijf gevestigd is. Om klanten mee te nemen in hun uitgebreid aanbod, richtte Worldline een oppervlakte van 550 m² in als interactieve belevingsruimte. Bezoekers krijgen er demonstraties, ontdekken er de nieuwste innovaties en worden volledig ondergedompeld in (de toekomst van) betalingen.

Worldline

Internationale pitch

Het unieke is dat de internationale pitch voor dit project gewonnen werd door een Belgisch projectteam. ZooT! en Ocular staken namelijk de koppen bij elkaar nadat ze in het verleden al samenwerkten. Terwijl ZooT! verantwoordelijk was voor het ruimtelijk ontwerp en projectmanagement van het center, stond Ocular vooral in voor de multimedia. Het inrichten en bouwen van zo’n experience center vraagt de nodige specialisaties en daarom namen ze ook ID2QCreaplanPrismax en WICREATIONS onder hun vleugels.

Uitzonderlijke samenwerking

“Wij zijn verheugd dat ons voorstel het best voldeed aan de verwachtingen van Worldline en dat wij als winnaar uit de bus kwamen. De combinatie van doordachte vormgeving met de passende technische oplossingen gaf de doorslag. Het maakt het experience center tot een interactief geheel”, aldus Stephan Hollanders en Ingo Van Gompel, zaakvoerders bij ZooT!.

“Zo wordt alles van content, licht en audio aangestuurd door het softwareplatform Xperify. ID2Q ontwierp dan weer een uitzonderlijk lichtplan, Prismax creëerde de interactieve Unreal Engine 3D-omgevingen, Creaplan verzorgde de interieurbouw en WICREATIONS de automatisatie”, zeggen Hollanders en Van Gompel.

“Toen ZooT! bij ons aanklopte voor deze samenwerking, waren we meteen enthousiast. Meer en meer bedrijven investeren in belevingen en wij willen hen ondersteunen om die naar een hoger niveau brengen. Iedere klant verdient een persoonlijke en interactieve ervaring. Met Ocular kunnen we in projecten als deze alle aspecten van ons bedrijf etaleren: van hard- en software tot engineering, conceptontwikkeling en storytelling. Om dat dan ook nog eens te doen voor een wereldspeler in Parijs, dat is de kers op de taart”, aldus Nicolas Vanden Avenne, zaakvoerder van Ocular.

Worldline verwelkomde ondertussen al heel wat professionele klanten en partners.


Dit is een ingezonden persbericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

businessfintechpress

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken