Business

boostU lanceert ‘enplooi’: succesvol digitaal sollicitanten vinden

Enplooi
Van links naar rechts (Ann-Sophie Adriaens; Nick Van Walleghem, Kelly Huijsmans, Tom Vansant en Plien Walschaerts) ©enplooi
Het digitale marketingagentschap boostU pakt uit met ‘enplooi’, een dienst die focust op de digitale verspreiding van vacatures. De rol? Een extra paar (digitale) handen bieden om meer en relevantere kandidaturen aan te trekken

“Enplooi is ontstaan vanuit een vraag van de markt. Meerdere boostU-klanten gaven zelf aan dat zij naast digitale marketing ook hun rekrutering wilden boosten”, aldus Kelly Huijsmans van enplooi dat AI-technologie combineert met een menselijke aanpak. Met een succesratio van 90% kent het initiatief alvast een veelbelovende start.

Stilstaande vacatures in beweging brengen

BoostU, met kantoren in Herentals en Antwerpen, is op minder dan vijf jaar tijd uitgegroeid tot een referentie op het vlak van growth marketing. Heel wat toonaangevende Vlaamse Kmo’s, maar ook multinationals doen een beroep op het digitale marketingagentschap om hun business een online boost te geven.

De afgelopen jaren kreeg boostU van haar klanten een nieuw soort verzoek: vacatures meer online zichtbaarheid geven. “Deze groeiende vraag toonde aan dat de tijd rijp was om uit te proberen hoe digitale marketingtechnieken de online zoektocht naar kandidaten kan versterken”, zegt Nick Van Walleghem, oprichter van boostU. Gedurende twee jaar testte het agentschap met reële vacatures die bedrijfsleiders en HR-afdelingen moeilijk ingevuld kregen.

De dienstverlening is een eigen leven gaan leiden en sinds oktober 2023 is het bestaan van enplooi een feit.

“Enplooi is meer dan een extra dienst van ons agentschap. Het is een volwaardige businesstak gebaseerd op inhouse expertise en doorgedreven analyses”, aldus Kelly Huijsmans, Growth Marketeer bij boostU en de drijvende kracht achter enplooi.

Zoektocht gedreven door data én mensen

Enplooi vormt de cruciale schakel in het rekruteringsproces door vacatures een verhoogde online zichtbaarheid te geven. Hoe? Door weldoordachte marketing- en AI-technieken.

“We lanceren datagedreven rekruteringscampagnes die voortdurend worden geoptimaliseerd. Concreet? Afhankelijk van het platform – Facebook, Instagram, LinkedIn of TikTok – creëren we video’s, visuals en gerichte, aantrekkelijke content om zo kwalitatief mogelijke sollicitanten aan te trekken. A/B-testing wordt ingezet om de doeltreffendheid van de verschillende campagnes en varianten te evalueren en bij te sturen. Daarnaast implementeren we AI-technologie die niet alleen helpt bij de screening van vacatureteksten, maar ook bij de rangschikking van kandidaten en bij de preselectie”, verduidelijkt Kelly.

Vertrouwt enplooi puur op technologie om geschikte kandidaten aan te trekken?

“Neen, alvorens wij onze rekruteringscampagnes uitrollen vindt er eerst een gesprek plaats met de klant”, vervolgt Kelly. Deze persoonlijke en menselijke intake dient vooral om de inhoudelijke en vormelijke wensen zo scherp mogelijk te stellen alvorens een vacature de wereld in te sturen.

Dat de aanpak van enplooi lijkt aan te slaan is een understatement. De entiteit mocht reeds meer dan 65 vacatures verspreiden voor 30 klanten. Nog een verblijdend resultaat?

“90% van de vacatures trekt minstens 5 relevante kandidaten aan. Het meest trots zijn we echter op het feit dat zo goed als alle enplooi-klanten terugkomen. Iedere klant heeft al meerdere campagnes opgezet en één campagne kan meerdere vacatures bevatten”, blikt Ann-Sophie Adriaens, Digital Business Strategist bij enplooi, terug op de veelbelovende startfase.

Kwantitatieve en kwalitatieve ambities

boostU heeft ambitieuze plannen met ‘enplooi’. Nog in 2023 wil het growth marketingagentschap een dashboard lanceren waarmee de klanten live inzage krijgen in de prestaties van de online rekruteringscampagnes. Het dashboard zal onder meer de volgende functies bevatten: een AI-analyse van de kandidaten, gepersonaliseerde e-mailtemplates en een eerste contact met kandidaten via WhatsApp.

Daarnaast wil enplooi ook een rol spelen op het vlak van employer branding.

“Vanuit onze ervaring als online marketeers zijn wij in staat om bedrijven ook als werkgever online in the picture te zetten. Wij focussen daarbij vooral op de creatie van ondersteunende tools zoals bedrijfsvideo’s, fotoshoots of landingspagina’s”, zegt Kelly.

Waar enplooi zichzelf ziet staan binnen enkele jaren?

“Wij willen uitbreiden naar bedrijven in heel Vlaanderen en binnen het jaar minstens 15 sectoren bedienen”, aldus Ann-Sophie. Deze groeiambities zijn wel ondergeschikt aan de kwalitatieve doelstellingen: “Het zou mooi zijn mocht het aantal éénmalige klanten op quasi nul blijven staan, tenzij uiteraard alle vacatures ingevuld raken.”


Dit artikel is een ingezonden persbericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

businesspresszakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken