Business

Gentse Donna sluit strategisch partnerschap met Amerikaanse AI-gigant Plaud

Donna samenwerking
© Donna
Donna, de interactieve AI-assistent voor verkopers op de baan, kondigt op Dreamforce in San Francisco een samenwerking aan met het Amerikaanse Plaud.

Voortaan kan elke interactie met de klant ook waargenomen worden door Donna via de wearables van Plaud. Het resultaat: minder administratie, meer tijd om te verkopen en gelukkigere verkoopteams.

Plaud werd in 2023 in San Francisco opgericht door Nathan Xu, vandaag CEO van het bedrijf. De Amerikaanse onderneming heeft als missie de volgende generatie intelligente AI-infrastructuur en -interfaces te bouwen waarmee professionals hun gesprekken en ideeën kunnen opnemen, structureren en actief inzetten. In minder dan twee jaar tijd verkocht de AI-gigant wereldwijd meer dan een miljoen toestellen, waaronder de Plaud Note en de Plaud NotePin.

Donna werd in 2024 opgericht en wordt geleid door co-CEO’s Nicolas Christiaen en Jonas Deprez. Tijdens onproductieve tijd, zoals een autorit, kunnen verkopers gesprekken voeren met de AI-assistent en zo hun administratie en CRM automatisch en zonder extra moeite up-to-date houden. De administratieve verwerkingstijd per verkoopgesprek daalt zo met tot wel 75%. Tot 20% meer deals kunnen worden afgerond en tot tien keer meer inzichten gecapteerd in het CRM. Intussen heeft Donna ook stevige voet aan de grond in de VS en sloot de Gentse scale-up onlangs internationale partnerschappen met PwC en Deloitte.

Samenwerking Donna met Plaud
© Donna

Persoonlijke salesassistent op slim toestel

Aan de start van Dreamforce, het jaarlijkse event van Salesforce in San Francisco, maken beide bedrijven hun integratie officieel bekend. Met Donna hebben verkopers een persoonlijke assistent aan hun zijde die toegang heeft tot e-mail en CRM, en hen doorheen de dag begeleidt, herinneringen geeft en coacht wanneer het nodig is. Nu wordt deze assistent nog een stuk slimmer dankzij de extra context die het Plaud toestel capteert. De samenwerking met Plaud biedt professionals gespecialiseerde ondersteuning tijdens elke interactie, van het veldwerk tot de bestuurskamer. Geen enkel detail in zakelijke vergaderingen gaat verloren.

Nicolas Christiaen, co-CEO van Donna, vertelt: “We hebben het team van Plaud vorig jaar ontmoet in de VS en de klik was er meteen. We delen dezelfde visie: context uit live gesprekken slim capteren en die intelligentie actief inzetten voor doeltreffende resultaten. We schatten dat grofweg een kwart van Plauds klantenbasis voordeel kan halen uit de samenwerking, vooral vakmensen en verkopers op de baan.”

“Mensen willen dat AI hen helpt waar ze werken, denken en samenwerken. Dankzij de samenwerking tussen Plaud en Donna krijgt elke salesprofessional een slimme AI-collega aan zijn zijde die hem helpt sneller én doordachter te handelen”, besluit Nathan Xu, oprichter en CEO van Plaud.


Dit artikel is geschreven door een van onze partners en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

businesspartnerinfopress

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals