LinkedIn 38 procent groter dan vorig jaar
LinkedIn kent dit jaar een sterke opmars. Het sociale netwerk voor professionals telt momenteel 259 miljoen leden, goed voor een groei van 38 procent ten opzichte van een jaar eerder. Maandelijks krijgt het netwerk ongeveer 184 miljoen unieke bezoekers over de vloer.
Aan de basis van die groei ligt een nieuwe strategie die de nadruk legt op content en het belang van mobiele apps. Op die manier probeert LinkedIn een bredere waaier van zakelijke gebruikers aan te trekken.
De groei moet in de toekomst bovendien nog verder aangezwengeld worden door de recente introductie van universiteitspagina’s. Door het netwerk ook interessant te maken voor (toekomstige) studenten hoopt LinkedIn deze nieuwe categorie gebruikers naar zich toe te trekken.
Het nieuws van de groei was onderdeel van de voorstelling van LinkedIns kwartaalresultaten. Het sociale netwerk heeft in het voorbije kwartaal een omzet van 393 miljoen dollar behaald, goed voor een stijging van 56 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ondanks die stijging in omzet noteerde LinkedIn wel een nettoverlies van 3,4 miljoen dollar, terwijl een jaar eerder nog 2,3 miljoen dollar winst werd geboekt in dezelfde periode.