Nieuws

Disney kondigt reorganisatie aan: meer focus op streaming

Disney+ wordt duurder en zal reclame beginnen tonen.
Disney wil zich meer focussen op streaming en heeft daarom een reorganisatie aangekondigd die verschillende takken samenvoegd.

De televisienetwerken, streamingdiensten en filmstudio’s van The Walt Disney Company worden samengebracht onder één divisie. Deze reorganisatie vindt plaats omdat het bedrijf zich meer wil focussen op zijn streamingdiensten Disney+, Hulu, ESPN+ en de verwachte dienst Star. De reorganisatie vindt per direct plaats en zorgt ervoor dat Disney zich steeds meer direct op consumenten richt. De streamingdiensten komen onder één manager te vallen.

De televisiezenders van Disney hebben het moeilijk nu veel bedrijven het budget voor advertenties hebben verlaagd vanwege de coronacrisis. Ook groeit het aantal huishoudens zonder kabeltelevisie. Nu zoveel mensen over de wereld meer tijd thuis besteden, lijkt de grotere mate van focus op streaming een goede zet van Disney.

Bioscopen niet blij

Bioscopen zijn echter niet blij met deze verandering. Disney Pixars Soul slaat de filmzalen dit jaar over en verschijnt meteen op Disney+. Met de reorganisatie zal het naar verwachting vaker voorkomen dat films van Disney de bioscopen overslaan. Vanwege de coronapandemie wordt het voor bioscopen en filmtheaters hierdoor alleen maar lastiger om bovenop de crisis te komen.

disneydisney+ontspanningstreaming

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600