EPOS en Aston Martin richten pijlen op F1 Esports Series
In februari rapporteerden we al dat EPOS en Aston Martin een samenwerking waren aangegaan rond het Aston Martin Cognizant F1 team. Deze lijkt goed te lopen en zal vanaf nu ook worden doorgetrokken naar de gaming divisie van de autoproducent.
De recent verschenen EPOS H3 en andere producten uit de gaming portfolio van EPOS (de EPOS GTW 270 Hybrid bijvoorbeeld) worden beschikbaar gesteld aan het Aston Martin Cognizant Esports Team voor hun komende deelname aan de Formula 1’s officiële Esports Series, die later dit jaar van start gaat. Aston Martin lijkt nu dus ook op het digitale circuit te willen scoren.
Jefferson Slack, Managing Director – Commercial & Marketing, Aston Martin Cognizant Formula One™️ Team, zegt: “Net als in de echte wereld hebben esports racers de beste uitrusting nodig om succesvol te zijn. We hebben al een succesvolle samenwerking met EPOS en zijn blij dat we deze kunnen uitbreiden naar de esports sector.
We zien de recente groei van motorsport in de gaming sector, geen enkele sport biedt een ervaring die dichterbij de werkelijkheid komt. We genieten ervan om gamers te zien racen en Formule 1 coureurs plezier te zien hebben met virtueel racen. Als team kijken we ernaar uit om ons meer te verdiepen in deze sector samen met EPOS.”
Maja Sand-Grimnitz, Director, Global Marketing, Gaming, zegt: “We zijn blij om de EPOS’ gaming audio-expertise in te zetten voor de esports avonturen van het Aston Martin Cognizant Formula One™ Team. Audio van wereldklasse is essentieel in de esports wereld; van communicatie tot geluidssignalen en totale immersie, de uitzonderlijke audioprestaties die EPOS levert zijn van cruciaal belang in elke game.
Als partners delen we een gezamenlijke passie voor precisie en uitmuntendheid in technologie, prestatie en design, ondersteund door meer dan een eeuw aan respectievelijk innovatie en erfgoed. Gecombineerd zorgt dit ervoor dat beide bedrijven de ‘Power of Audio’ kunnen ontketenen in onze eigen domeinen. We zijn verheugd om samen te werken met een team van wereldklasse dat onze ambitie deelt om de grenzen van innovatie en succes in de gamingwereld te verleggen. “
Wil je meer weten over EPOS en de manier waarop ze producten ontwikkelen? Lees dan zeker dit interview met Maja Sand-Grimnitz en Andreas Jessen (Senior Director, Product Management & Marketing, Gaming).