Onafhankelijk onderzoek wijst uit: ‘KBC Mobile de beste bankapp ter wereld’
KBC Mobile hoorde in de voorbij jaren ook al tot de koplopers in het jaarlijkse Sia-onderzoek maar stootte dit jaar door naar de koppositie. Deze bekroning is voor KBC des te belangrijker omdat Sia haar onderzoeksdomein in de voorbije jaren systematisch uitbreidde. Voor de huidige editie onderzocht Sia niet minder dan 135 banken uit 17 landen wereldwijd. Daardoor geeft het onderzoek een uitstekend beeld van de huidige mobile-bankingmarkt en de trends die zich aftekenen.
KBC Mobile
Sia wijst in haar analyse van KBC Mobile onder andere op het opvallend groot aantal extra 3rd-partydiensten, de simulatietools, de volledige online-afwikkeling van heel wat transacties, de uitstekende en probleemloze gebruikerservaring, de connectiviteit (bv. wearables, itsme, geldafhalingen aan de ATM,…), de interactiemogelijkheden met de andere fysieke en digitale distributiekanalen van KBC en de centrale rol van Kate – de digitale persoonlijke assistent van KBC.
Kate
De conclusie van Sia over de mobiele app zegt: “KBC Mobile is een perfecte en efficiënte bankapp voor de dagelijkse behoeften, en een van de meest innovatieve met enkele interessante extra’s. De app verrast de klanten met de brede waaier aan functionaliteiten en de virtuele assistentie door Kate.”
Het Sia-rapport is overigens niet het enige dat KBC als de referentie inzake digitaliteit beschouwt. Zo zette Deloitte in een recent rapport Kate bovenaan in een analyse van digitale assistenten, en riep het magazine TechPulse vorige week Kate uit tot Best Customer Case 2021.