Nieuws

Netflix sluit abonnement met advertenties niet uit

Netflix ruimtelijke audio
Door een tegenvallende omzet in 2021 denkt Netflix na over een abonnement met advertenties. Volgt het bedrijf Disney?

Dat heeft Spencer Neumann, CFO van Netflix, laten weten tijdens de Morgan Stanley Technology conferentie. Tijdens die bewuste conferentie werd aan Neumann gevraagd of Netflix plannen heeft om ooit advertenties te gaan tonen in een abonnementsformule. Daarop antwoordde de CFO dat het bedrijf daar momenteel geen plannen voor heeft maar hij zei ook duidelijk dat Netflix de formule niet gaat uitsluiten.

Advertenties op Netflix

Neumann gaf ook nog te kennen dat zijn werkgever niet tegen advertenties is maar dat de huidige visie van het bedrijf wel zo in elkaar zit dat klanten betalen zodanig dat ze zonder advertenties kunnen kijken. De CFO liet ook verstaan dat Netflix weet dat andere spelers bezig zijn met abonnementen die minder kosten en toch nog advertenties tonen maar dat die formule niet in de plannen van de streamingdienst passsen.

Sinds begin deze week kwam ook Disney+ naar buiten met nieuws over advertenties in de streamingdienst. Het bedrijf zou werken aan een abonnementsformule waarbij klanten een stuk minder moeten betalen maar in de plaats toch advertenties zouden te zien krijgen. Dat project zou eind dit jaar in de V.S. opgestart worden en in een latere fase ook naar andere markten uitgerold worden. Het is onduidelijk wat het advertentiemodel zou zijn en hoeveel dat goedkopere abonnement dan gaat kosten.

Onder druk

Ook opvallend is het nieuws van Reuters waarin wordt geschreven dat verschillende analisten Netflix hebben laten weten dat een advertentiemodel in combinatie met een goedkoper abonnement goed is voor de omzet van de streamingdienst. Het bedrijf staat al langer onder druk aangezien er in 2021 een tegenvallende groei is geweest.  

businessontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken